Bilanț 2022

          Ultima zi de decembrie se îndreaptă spre final și odată cu ea 2022. E momentul să ne punem fundul pe canapea, rom în cafea și să ne facem bilanțul pe anul trecut și ceva planuri pe anul care vine.

          2022 a fost. Atât pot spune despre el pentru că nu știu exact cum s-a dus, mi-au rămas marcate trei momente: două morți și o naștere.

 S-a dus omul de la care mi-am luat cam toate liniile definitorii ale personalității pentru că se spune că până la 7 ani ne vom scris întreg romanul vieții inclusiv modul în care vom muri iar eu în primii 7 ani nu am amintiri decât cu bunica.

A mai plecat o pisică dragă mie, dap la mine e mai puțin importantă forma fizică pe care o are cineva în tura asta de carusel, sunt sigură că eu și pisica aia ne-am mai întâlnit și ne vom mai întâlni.

Între cele două plecări mi s-au născut Solomonarii mai exact au văzut lumina tiparului pentru că erau gata din 2021 așa că nici nu știu dacă aste e o realizare de 2022, o pun la număr numai ca să echilibreze un pic plecările.

Nu îmi fac o listă de rezoluții pentru anul care vine, experiența m-a învățat că rezoluțiile sforăitoare de an nou sunt inutile, vreau numai să merg mai departe dacă e posibil un pic mai repede pe drumul meu cel nou, pe care îl simt schimbat.

Nu decid să slăbesc dar mă gândesc bucuroasă că pentru prima dată în nici nu știu câți ani( ba știu dar o doamnă nu își spune vârsta) pentru masa de revelion nu am numai cârnați și carne, am terminat deja de copt o tavă cu varză de Bruxelles și urmează și una de cartofi dulci. Cred că dacă mănânci echilibrat sunt puține șanse să distrugi cântarul când te urci pe el.

Nu decid să o las mai ușor cu munca dar mi-am anunțat deja biroul când voi lua toate cele 112 zile de concediu pe care le mai am ( de vreo 3 ori mai multe s-au pierdut în neant pentru că ai numai  18 luni la dispoziție să le iei și în 5 ani nu știu dacă am aut 25 de zile de concediu cu totul).

Nu decid să mai scriu o carte dar în minivacanța de 24 ianuarie să nu mă căutați am treabă.

Ultimul lucru pe care îl am de spus pe 2022 privește Clubul de carte de pe prezentul blog. Citind ieri postarea Irinei mi-am dat seama că treaba asta cu toată lumea citește aceleași cărți este 1 plictisitoare, 2 costisitoare. Am, și probabil noi noi toți avem, teancuri de cărți noi virgine, între ele de exemplu nu se găsește cartea lui Nicole LePera  propusă de Irina și pot băga mâna în foc că nimeni nu a cumpărat recent Castelul pălărierului propusă de mon frere.

De asemenea mi-am dat seama că toți avem prea multe reguli de respectat așa că încă un set în plus pentru ceva ce ar trebui să fie relaxare e tot ce ne mai trebuie.

Ca atare voi săpa în piatră, metaforic vorbind regulile Clubului de lectură pentru 2023.

  1. Toată lumea care vrea să participe și are blog va citi o carte în luna  curentă, carte pe care o va alege fiecare după ce are în casă și înclinații.
  2. În cursul lunii va scrie recenzia cărții respective, ar fi de mare ajutor dacă mi-ar trimite link-ul, prin comentariu la orice postare de-a mea( sunt moderate și nu ar vedea lumina zilei) sau la doarunleublog@gmail.com.
  3. În ultima vineri a lunii voi face o postare cu toate link-urile pe care să le putem citi pe îndelete la cafeaua de sâmbătă și duminică.
  4. Cine nu are blog ne poate povesti dacă vrea în comentariile de la postarea de mai sus.

Să ne vedem cu bine la anul, adică mâine.

P.S Mon frere vei fi observat extatic că am renunțat la rezoluțiile care nu implică spumant.

PS Ma belle-sœur ( franceza merită folosită măcar pentru cum numește afinii) așteptăm și cărți despre arhitectură să știi.

PS2 Celelalte rude să facă bine să pună mâna pe o carte și să scrie despre ea.

16 răspunsuri

  1. Ba eu sunt chitit sa o citesc pe aia zisa de Irina! Abia astept sa scriu recenzia cu ce am priceput eu, n-ai idee cat abia astept!

    1. Acum deja trebuie să o citesc și eu ca să nu mă convingi că e continuarea la Star wars sau ceva :))

  2. Nu știu dacă acest comentariu este cel mai potrivit „în noaptea dintre ani” – cum o numesc „fătucile” de la toate televiziunile. Cu toate acestea, voi spune aici cum am reușit eu să slăbesc aproape 8 kg în ultimele luni. Menționez că n-am fost niciodată grasă, ci doar așa mai durdulie, niciodată prea mancacioasa sau pofticioasa, ci doar un pic „betiva” de cofetărie. Așadar : am practicat și practic postul intermitent. Am folosit algoritmul 16 cu 8,adica am mâncat in fereastra de 8 ore orice, oricând, cu puțină grijă la detalii: adică nu o pâine plus un tort odată. În celelalte 16 ore, care cuprind și noaptea n-am mâncat nimic. Am băut doar apa, ceai, cafea neîndulcite. Rezultatul este incredibil. Pe lângă faptul ca am slăbit 8 kg, mă simt f bine, am energie pentru a face orice pe parcursul zilei, iar problemele mele cu colecistul au dispărut definitiv după primele 2 săptămâni. A devenit pt mine un mod de viață, nu o dietă și n-am nicio problemă să continui. Primele 2-3 săptămâni au fost un pic dificile, nu pentru ca mi-ar fi fost tare foame, ci pt că intervine un soi de sevraj, de adictie psihică mai mult. Nu sunt medic dietetician să dau sfaturi. Spun doar ce a funcționat pt mine, care toată viața mi-am dorit să slăbesc puțin și nu reușeam cu niciun chip, ori dacă reușeam sporadic kilogramele se întorceau cu dobânda.
    Așadar vă doresc tuturor ca anul 2023 să vă fie așa cum vi-l doriți : cu sănătate, cu realizări, cu bucurii, cu pace! An nou fericit, oriunde va aflați!

    1. Cred că atâta vreme cât nu își riscă sănătatea fiecare poate sa slăbească prin orice metodă dă rezultate la el 🙂

    2. Eu am incercat cu motanul, n-a mers 😀

      1. Presupun că vorbim de Meowrice dacă îl puneai pe Skatt la regim acum scriai de pe un norișor

  3. Imi place ideea Clubului de Carte. Prin urmare, pentru ca este vorba de carti diferite, doresc sa ma alatur si eu.
    Un an cu bucurii si impliniri.

    1. Et voila deja avem un proiect semirealizat pe 2023 🙂

  4. si noi am avut cartofi dulci :).Mancam des cartofi dulci, sunt asa buni.Ii fierb in coaja, la aburi, apoi ii tai felii si ii dau la cuptor pana se fac un pic crocanti.Sunt o nebunie cu iaurt sau cu carne :).

    Foarte bine ca iti iei tot concediul, trebuie sa te si odihnesti , sa mai stai si tu cu tine, ca nimeni nu se plange pe paul mortii ca n-a muncit mai mult, ci ca n-a avut timp sa se uite la un rasarit de soare, de prea multa munca.
    Imi place mult ideea clubului de carte, eu foarte putin am citit in ultimul timp, din pacate, sper ca asta sa ma stimuleze si sa pun mana pe carte:)
    La multi ani!sa avem un 2023 cu spor!

  5. zic ca ma bag, adica nu neaparat cu arhitectura, dar e si una dintre dorintele mele, sa cresc numarul de carti. Uite ca nu stiam de clubul asta de lectura. Clar sunt tare necitita!

    1. E proaspăt scos din cuptor clubul de lectură, m-am gândit că poate așa ne-om convinge unii pe alții să ne ținem de treabă 🙂

  6. La multi ani si un an 2023!
    Vad ca ti-ai propus ceva-uri pentru anul asta! Concediul musai sa ti-l iei, nu de alta dar e gandit cu un scop: odihna fizica si mentala.
    Imi place ideea ta de Club de Carte. Din pacate nu ma bag, am deja un curs de limba (2 seri pe sapt sunt 2.5 ore in clasa) , examen, studiu acasa, inca un curs pt job inceput, abia reusesc sa citesc ceva ce imi place printre picaturi, nu mai pot sa imi iau ‘grija’ sa citesc toata cartea aia si sa mai scriu o prezentare.
    Dar si cand ma pensionez…. 😀 😀

    Te pup!

    1. Undeva am bușit ceva, e a treia oară când răspund și nu vrea să apară. Asta cu la pensie era replica mea favorită mă odihnesc, fac tot ce vreau etc. Anul trecut am avut revelația că e posibil să nu prin pensia în viața asta așa că am decis să ma port cel puțin 2 ore pe zi ca și când aș fi deja acolo. Baftă cu tot ce ai de făcut și te așteptăm să îți dai cu părerea fie și numai în comentarii 🙂

  7. […] 1 Această postare nu este recenzia mea pe luna ianuarie pentru clubul de carte și forma lui concretă pentru 2023 e numai despre mine și chestiile care îmi aduc […]

  8. […] Mi-a plăcut cartea asta suficient de mult încât să fie propunerea mea pentru Clubul de carte de ianuarie, varianta […]

  9. […] care ideea a fost îmbunătățită aici pe finalul postării pentru că ar fi fost plictisitor să citim 100 de recenzii (în viziunea mea asupra universului […]

Lasă un comentariu