Dulceata de ardei iuti

Aşe, deci teoretic ar fi dulceaţă de ardei iuţi dar mie nu îmi place să provoc Nornele aşa că de la prima cratiţă au fost jumătate capia şi jumătate otravă. Acum e pe foc promoţia doi care e 80 % capia şi 20% iuţi, poate chiar 90% la 10%, nu le am cu cântăritul.
Ce îţi trebuie?
O pereche de mănuşi de menaj, obligatoriu
O sticlă de bere sau două mă rog de la un litru în sus, e la fel de obligatoriu.
1 kg de ardei dulci, capia, gogoşar, nu contează, dulce şi roşu să fie
Vreo 200- 300 de grame de ardei roşu şi iute, şi proaspăt, nu din ăla relativ uscat.
1 litru oţet de vin, de 9 grade parcă
1 kg de zahăr
Răbdare
Se spală ardeii, se taie, se curăţă de nervuri şi seminţe, se feliază bucăţi mai grosuţe.Vorbim de capia acum, se degustă lejer din berea rece.
Trecem al mănuşi, repetăm operaţia cu ardeii iuţi, se bea din greu la bere, mai ales dacă ciupeşti mănuşa şi mâna începe să usture. Rău!
Punem în cratiţa de dulceaţă oţetul şi zahărul şi le lăsăm cam jumătate de oră pe foc până se topeşte zahărul şi începe să semene a sirop afacerea.
Adăugăm ardeiul şi mai fierbem cam 30 de minute, mă rog până se încheagă siropul în apă rece. Nu fierbeţi prea mult se va pierde din preţiosul şi gustosul sirop.
Lăsăm la răcit, punem în borcane, lingem nesănătos lingura şi terminăm de urgenţă berea.
Pentru telespectatorii români rezultatul e curcubeu pe cerul gurii( restul nu ştiu reclama), e un caramel dulce acrişor în prima secundă care imediat explodează în focuri bengale în cerul gurii.
Abia aştep să fac o friptură înnăbuşită cu o lingură din dulceaţa de ardei iuţi deasupra.
Preţ? 3.5 lei capia, ardeiul iute l-am primit gratis, 4.20 lei oţetul şi 3 lei zahărul, vreo 10 lei pentru trei borcane de 500 de grame, eu zic că e bine.

P1040783

15 răspunsuri

  1. chiar sună interesantă combinaţia, atât de interesantă că mă enervezi şi cred că scot mănuşile din sertar sâmbătă…

    1. Mah e cumva ca ciocolata cu ardei iute numai ca e contrastul mai puternic si mai constant, daca nu esti mare fan al picant-ului pune mai putin putin ardei iute cam 90% la 10%

      1. că prăjitura cu ghimbir cum crezi că este? 😀

  2. Am tot vazut felul asta de dulceata pe net si parca as face si eu o serie, daca tu zici ca e „curcubeu pe cerul gurii” 🙂

    1. Este, eu care nu iubesc foarte tare iutele aseara lingeam lingura promotiei 50% si azi o fierb pe a doua cu mai putin ardei iute, asta spune multe 🙂

  3. si…cum consumi dulceata asta?
    As face si eu …un borcanel, ceva, ca mor de curiozitate.

    1. Cand am aflat de ea am crezut ca poate fi folosita la sosul de friptura, acum, dupa ce am gustat-o cred ca poate inlocui ketchupul sau mustarul cu succes

  4. Cautam de mult reteta de ardei iuti. Ma pregateam oricum sa trec la treaba dupa propria-mi gandire dar acum am un punct de plecare. Am cumparat acum doi ani un borcan de dulceata de ardei iuti si am folosit-o la friptura de porc la tava. Este geniala!
    Glasezi friptura cand este aproape gata si ceea ce rezulta este fara cuvinte.

    1. Aia a doua pe care am facut-o, mai dulce, merge si la sandwich-uri de nu e adevarat, deja am ras jumatate de borcan :))

      1. Voi trece la treaba cat de curand si voi incerca si sandwich-ul cu dulceata de ardei iuti. Multumesc pentru reteta!

  5. Oare nu merge si cu un pahar de vin in loc de bere? Nu stiu sigur daca as indrazni sa gust asa ceva. Poate dupa un pahar de palinca… 😀 Dar as putea face pentru niscai musafiri sau pentru vreo petrecere traznita. :)))

  6. […] este vital dacă ai posibilitatea să verifici măcar două piețe. Eu joi am făcut provizii pentru dulceața de ardei iute și am avut surpriza să găsesc la 800 de metri distanță aceeași ardei capia cu 2,5 lei/kg […]

  7. […] nu aș fi făcut asta deși mie îmi place ardeiul în toate formele lui dar combinele frigorifice noi vin cu congelator cu tot pe același compresor, nu poți opri consumul […]

  8. […] sita ca sa se poata scurge uleiul. Apoi le-am acompaniat cu cate-un ou ochi si o lingurita de dulceata de ardei iuti facuta de matusa […]

Lasă un comentariu