Ordinea dupa KonMari

Evident momentul ăla al anului a venit. Spre deosebire de gospodinele cele mai gospodine care fac curăţenie mare de Paşte şi de Crăciun eu sunt mai degraba pe sistemul economie de energie şi prefer să dau casa peste cap în toiul verii când totul se spală uşor şi se usucă instant.

Şi la fel de evident am verificat ultimele noutăţi în materie de ordine şi disciplină şi am ajuns al o metodă numită KonMari probabil de la numele mămicii sale Marie Kondo care a scris o carte pe tema asta, un best seller al anului 2015 până la ora asta.

Aparent sunt în vreo fază asiatică a vieţii mele pentru că 6 din cele 8 cărţi alese după inspiraţie la bibliotecă erau cu chinezi, am nimerit vreo 5 emisiuni cu mâncare chinezească şi amu’ o metodă japoneză de făcut ordine.

Principiile femeii sunt cumva altele decât cele pe care le-am tot citit ăn ultimii ani adică nu 10 minute pe zi, nu o cameră pe săptămână, totul instant şi dint-ro dată chiar dacă potrivit ei treaba asta poate dura undeva între 3 zile şi 6 luni.

Să purcedem

1.Renunţă la lucruri pentru a le face loc celor care contează, nu musai materiale. Înainte de a te arunca în vârtejul curăţeniei stabileşte ce aşteptări ai, care este scopul pentru care ai nevoie de mai mult spaţiu? Eu una o să gătesc şi o să petrec mai mult timp crescându-mi blogurile, dar poate tu vrei o pisică sau petreceri mai dese, pe fiecare ne mână altceva în luptă. Pentru că e foarte zen femeia aplică proncipiul conform căruia naturii nu îi place vidul, când tu eliberezi un spaţiu Universul îl va umple la loc cu ceva care să te bucure.

  1. Păstrează numai lucrurile care au o scânteie de bucurie pentru tine. Poate ai primit un set de ceai minunat şi ultrascump dar dacă ţie nu îţi aduce bucurie renunţă la el.

Ia fiecare obiect în parte în mână şi analizează-l, cum te simţi la gândul de a-l arunca şi la cel de a-l păstra?

Păstrează-le pe cele pe care te bucuri că le vezi, eu am niste căni de ceai extrem de înflorate, poate chiar obositor de colorate pentru alţii dar mie îmi înseninează ziua deşi nu sunt 2 la fel şi nu aş renunţa la ele niciodată. Pe de altă parte serviciul complet alb, scump, elegant dar care nu îmi spunea nimic a fost „măritat”

  1. Poate că ne trebuie nu există, numai bunică-mea are casa plină de haine de pe vremea când avea 16 ani care poate or să îi mai trebuiască la un moment dat, nu îţi ţine casă încărcată cu lucruri din teamă de viitor sau dependenţă de trecut.
  2. Tratează-ţi lucrurile ca şi când ar fi vii, aşează-le să le identifici uşor, nu le arunca aiurea, nu le înghesui, lasă-le loc să respire şi, din nou filozofia zen, spune-le chiar un mic Mulţumesc când le pui la locul lor..

Asta nu e o treabă chiar aiurea în fond recunoştinţa e cheia belşugului. Dacă ţi se pare necreştină practica asta poţi să îi mulţumeşti lui Dumnezeu pentru fiecare din obiectele cu pricina.

  1. Organizează-ţi lucrurile pe categorii nu pe locaţii, adică faci ordine în haine nu în dulap sau în dormitor, în ustensile nu în bucătărie, în cărţi nu în sufragerie.b7358ff17bbf240637fc321f61b428de
  2. În loc să faci ordine 10 minute pe zi răstoarnă toată categoria pe podea şi începe sortarea de acolo, adică verifică fiecare lucru pentru scânteia de bucurie şi apoi păstrează-l sau aruncă-l după caz.

O să încerc metoda asta în curând când trebuie să reorganizez nişte camere la mama şi vă ţin la curent cu rezultatul, poate e asa.

20990ac81f69892fc6ae4d894a73f667

8 răspunsuri

  1. imi plac tare principiile dupa care se ghideaza autoarea si musai sa scotocesc mai multa info despre filosofia zen – ai ceva recomandari pe tema asta?

    1. Inca nu, dar am mari sperante in biblioteca :), pana una alta Confucius, Dalai Lama si asa mai departe. Am vazut ca sunt absurd de multe carti despre zen scrise de occidentali, o sa studiez problema

  2. Confucius, Dalai Lama sunt greii deja….adica, pentru mine cel putin, am nevoie de ceva mai usor 🙂 sa imi fac incalzirea, sa ma obisnuiesc cu ideile, cand oi trece la grei sa pricep ce vor sa zica… asadar daca gasesti ceva pt. incepatori (si care sa merite citit), scrie te rog aici pe blog

  3. Vad ca pot sa comand cartea la mine la biblioteca. Multumesc de idee!

  4. Uite am scris si eu despre ea aici: https://simplitaly.wordpress.com/2014/10/15/categorii/
    Pentru mine ideea de a organiza lucrurile din casa pe categorii a fost una deschizatoare de drumuri…

    1. amu sincera sa fiu eu descopar ca sunt destul de organizata la mine acasa, la mama e o batalie inutila ca de peste tot rasar haine si vase, pe care evident nu am voie sa le arunc :))

  5. Cred ca instinctiv procedam si eu la fel: aruncat si scos toate obiectele din dulap si sortat din gramada mare in gramezi mai mici. Cand am cheful cel mai mare de curatenie, cu avant reusesc sa fac extrem de multe, fara sa ma lalai la mici detalii sau sa cantaresc chiar toate obiectele. Sunt nemiloasa in astfel de momente, arunc (aproape) tot, dar ma simt si cel mai bine :))

  6. pe mine ma oboseste curatenia. Asa ca impart pe toane/zone/chestii. Daca le adun pe toate in centrul casei, atunci le adun si acolo raman!!
    Cat despre categorii, totul pana la bucatarie, da? 🙂

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

