Clubul norocoaselor

Veşti bune, după aventuri care numai în administraţia noastră puteau să se desfăşoare aşa halucinant, mi-am făcut abonament la bibliotecă, drept urmare trag cu talent la îndeplinirea planului de lectură pe anul în curs, pe care altfel nu l-aş fi îndeplinit pentru că preţutile cărţilor şi pentru că deja am o casă plină şi nu mai am chef să umplu încă una cu cărţi. Serios o bibliotecă se curăţă greu de praf.

Pe scurt aproape gat a opta carte în 3 săptămâni ceea ce e respectabil zic eu.

Părerile despre cărţile în sine o să le scriu pe Oglindă că deh ăla e blogul de bătut câmpii, aici extragem ideile bune pe care tangenţial de putem găsi pe acolo.

Clubul norocoaselor de Amy Tan mi s-a lipit de inimă şi cred că o recistesc înainte să o duc înapoi pentru nişte nuanţe care poate mi-au scăpat la prima citire în grabă să nu pierd cumva firul poveştilor.

Cartea în sine despre relaţii complicate între generaţii şi între culturi.

Ideea culeasă Clubul norocoaselor însuşi. În timpul războiului dinte China şi Japonia o chinezoaică are iniţiativa de a strînge încă trei prietene la fel de sărace şi nefericite la urma urmelor pentru a juca o data pe săptămână mah jong în casa uneia dintre ele.

La întâlnirile astea se răsfaţă cu delicatese :portocale ciuruite de viermi şi hrana proastă şi puţină a perioadei, pretinzând că totul e minunat, că mănâncă puţin fiindcă s-au ghiftuit acasă nu din precaritatea proviziilor, joacă evident mah jong şi îşi spun poveşti despre trecut şi mai ales despre viitorul luminos.

Emigrată în America, ani mai târziu, reia obiceiul împreună cu alte 3 chinezoiace, numai că sunt aduse nişte modificări, soţii şi copii participă şi ei la întâlnirile săptămânale, iar câştigurile de la mah jong au un nou  traiect.

Cel care câştigă primeşte simbolic ceva bani, cel care pierde ia acasă mâncarea rămasă, iar grosul banilor sunt investiţi în comun, în mod egal, practic nimeni nu mai pierde bani la joc.

În apropierea mea fizică nu există 3 femei cu care să pot face asta dar plănuiesc să le descopăr şi să pun bazele unui Club al norocoaselor pentru că toate treburile astea care cer persevenrenţă par să se desfăşoare mai bine în grup, motiv pentru care şi am prezentul blog să mă adică la calea cea dreaptă când rătăcesc pe cărarea lui „merit şi eu atâta lucru”.

Voi aveţi 3 alte norocoase în jur?

5 răspunsuri

  1. Foarte faină cartea. Nu cred că am trei norocoase…Hm, parcă mi-aş cumpăra-o, dar tot mă străduiesc să nu mai dau bani pe cărţi. Am destule necitite, există biblioteci etc. Şi zici că pe cea cu ordinea o găsesc la bibliotecă? Sunt din Craiova…

    1. Pe cea cu Ordinea nu am cautat-o, pe cealalta o duc eu inapoi la biblioteca luni 🙂

  2. Nu ar merge si online un asemenea joc? M-as simti norocoasa daca as fi parte din grupul tau. 🙂 Am putea schimba regula in legatura cu delicatesele… In fiecare saptamana sa pregateasca mancarea una dintre femei, iar la finalul jocului sa o daruiasca unor persoane nevoiase… 😉

    1. Am putea folosi facebook/ul in sensul asta dar… cred ca prezenta fizica, discutiile fata in fata au ceva magic, pe care nici un online, oricat de performant, nu il poate inlocui

      1. Aproape ca am uitat cum e cu intalnirile alea fata in fata, la o cafea vorbita ore in sir… 🙂

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

