Raportul de aur?

Ieri am citit Cel mai bogat om din Babilon, pe lângă poveştile drăguţe, despre credite, depozite şi alte treburi, o idee a rămas să mă bântuie.

Raportul 10:70:20. Ştiu mie îmi plac cifrele, ideea poveştii în cauză este că indiferent cât am câştiga împărţirea veniturilor sub raportul ăsta este maniera ideală de cheltuire.

Cel puţin 10% trebuie economisit, înainte de a face alte plăţi, înainte de a da din ce ai câştigat, scoate 10%, pune-i de o parte şi uită de ei in sensul că nu trebuie să apelezi NICIODATĂ la suma astfel strânsă.

Foloseşte 70% pentru a trăi şi a-ţi achita cheltuielile curente: adăpost, mâncare, haine, etc. Tot ce nu încape în cei 70% este o cheltuială excesivă pe care nu ţi-o permiţi.

Povestea chiar spunea la un moment dat că o vreme personajul şi soţia sa trăiseră numai cu legume şi ierburi vreme de aproximativ un an pentru a nu depăşi limita de 70%.

Adevărul e că nu a fost demonstrat vreun efect negativ al unei reţete vegetariene, ba din contră există suficiente voci gata să jure că aşa o să atingem suta de ani cu toţii.Mai mult cu cât hrana e mai puţin procesată, cu atât e mai sănătoasă fiindcă vitaminele nu vor mai ieşi din alimente prin fierbere, coacere etc. O salată mare în locul unei fripturi îţi aduce trei beneficii instant:

–         Eşti mai sănătos, pentru că mănânci hrană vie

–         Ingredientele sunt mult mai ieftine, exceptând cazul în care te apuci de salată cu pepene şi cireşe în ianuarie, când preţurile fac concurenţă cocainei, dacă nu cumva o depăşesc.

–         Consumul de utilităţi este minim, adică apa aia cu care ai spălat legumele şi pe care o poţi chiar refolosi.

Cu 20% plăteşte-ţi datoriile. Amu’ aici e un pic de discutat eu una ratele pentru o casa le-aş introduce în categoria aia cu 70%, pe de altă parte dacă ai rate pentru un credit de nevoi personale care depăşesc 20% ai încurcat-o un pic, pentru că va trebui să suplimentezi cu o sumă luată însă din cei 70%.

Dacă nu ai datorii eşti un fericit, eu una aş împărţi cei 20 %, 10 ar merge în fondul de economii, 10 ar fi păstraţi pentru satisfacerea unor mofturi care depăşesc categoria vitalului din cei 70%.

Mi-a cam plăcut ideea asta aşa că voi încerca să o aplic ceea ce va fi de-a dreptul distractiv având în vedere că banii mei nu vin în sumă şi la date fixe aşa că va trebui să împart de multe ori pe cele trei categorii, dar nu mi se pare foarte dificil asa  că o să dau o şansă sistemului.

b29bf62e67904341d0f797d9f9e78944

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

