Generația de interior

Înainte să plec la lucru de dimineață am văzut un video, nu știam la ora aia că este de fapt parte a unei campanii publicitare pentru ferestre dar m-a pus oricum pe gânduri.

Într-adevăr ne-am făcut casele atât de confortabile încât practic ne petrecem toata viața în interior. Am abandonat natura și ne-am abandonat ritmul natural de viață.

Folosim lumina artficială pentru a ne prelungi zilele dincolo de limita rezistenței, ne ocupăm orele ”câștigate ” așa cu alte activități de interior. Vedem filme care glorifică fie o societate consumeristă, fie una apocaliptică. Filmele alea simple în care viața curge liniștit și finalul e fericit sunt blamate că nu au profunzime, lipsa dramei ne lasă cumva nesatisfăcuți. Ne gândim oare că  din filmele alea culegem emoții negative care ne fac la fel de rău ca orice alt deșeu?

Jucăm jocuri pe calculator în care violența și viteza fac legea fără să ne întrebăm ce efect au asupra noastră. Repetarea suficient de deasa a unei acțiuni va duce până la urmă la apariția unei noi cărări neuronale, e alegerea noastra daca ea va fi una armonioasa sau de răspuns prin violență.

Ne ignorăm oboseala și compensăm cu mâncare, o tratam cu cofeină după care ne cumpărăm suplimente alimentare în cazurile fericite și medicamente în cele mai puțin fericite pentru a încerca să reparăm efectele cumulate ale celor trei.

Suntem o generație de interior, casele noastre sunt atât de protectoare încât nimic nu scapă, aerul nu circulă, ferestrele ne sunt sigilate fără să ne întrebăm dacă nu cumva aerul din interior e mai rău decât cel de afară.

Dezvoltăm fobii, alergii, dependențe, reacții adverse și totuși rămânem bine ferecați în casele noastre și ne continuăm drumul spre autodistrugere.

Este evident că va trebui să îmi găsesc o cale și pentru a evita capcana asta. Speranțe de bătut munții din jur nu am încă pentru că nu e o idee fericită să te baladezi de unul singur prin păduri dar sa dau ocolo târgului măcar sâmbăta și duminica aș putea sa ma apuc și singura.

Ferestrele nu cred că s-au mai închis de prin aprilie și dacă am noroc nici în octombrie nu are loc evenimentul. Nu știu câte grade sunt afară peste noapte dar dimineața sunt 10/11 grade numai bine să schimbe aerul din casă și să dorm liniștită.

Încerc din greu să nu îmi mai lungesc ziua fără rost și de regula pe la ora 22:30 să mă îndrept spre somn și am testat pe pielea mea că nu e legendă, somnul de până la 12 noaptea chiar e mai odihnitor, mă trezesc mult mai odihnită la 7 decat daca ma culc la 1 și ma trezesc la 9.

Sper să mai găsesc câte ceva de adăugat pe lista asta. Voi cum vă descurcați?

a292914592d7f300122918a7756ee55f

4 răspunsuri

1. pai eu mai multe trucuri in joben:
    – 3 sapt. vara asta in camping. Am incercat mai intai 2 zile, apoi ne-am dus 5 zile, anul trecut 2 sapt. si anul asta 3. Asta numesc eu vacanta 😀 – ieftina, gustoasa, plina de miscare (25 mii pasi pe zi prin paduri si intalniri cu capre negre e ceva)
    – iarna plecam in vacanta intr-o tara calda. Asadar ne putem petrece zilnic iar afara: mergem, vizitam, activitati, terase etc.
    – cand am cumparat aprt. am ales zona dupa 2 principii: sa putem merge pe jos pana la scoala, sa avem parc in apropiere, sa ajung usor la metrou. In parc iesim des (avem niste animalutze de hranit asa ca iau morcovi in plus 😀 )
    – am gradina. Un mijloc/motiv de a iesi din casa des: sa udam, sa curat, sa culeg niste melci, sa sa sa.
    – mai nou merg la sala. Ma duc pe jos, fac aparate acolo, vin pe jos.

1. Merg exclusiv pe jos, pentru ca in 20 de minute termin orasul, bine si in Craiova mergeam si acolo cea mai mica distanta e de 2 km, mi se părea o plimbare ușoara. Vacanta în țara cald mă tenteaza, in camping nu ma pot vedea, cine stie poate candva, dar as putea cred sa inchiriez vreo cabana prim munti peste vara ca nu as vrea sa stau la pensiune sau in casa cuiva, am devenit si mai mare fan solitudine decat inainte. Iar grădina.., inca mai am nevoie de ceva timp sa decid unde vreau sa stau pentru urmatorii ani, după ce plec de aici.

2. Stau mult pe balcon, la aer, citesc cele 30 min acolo, cu un ceai pe masuta si cartea in mana. Merg des la bunica, care sta la tara unde avem activitatile caracteristice statului la casa, de la dat mancare la animale pana la adunat fan. Acolo, la sat, ma simt altfel, ma simt libera. Aici la oras e mediul meu profesional, iubesc orasul si nu as putea locui non stop la tara dar cand am nevoie de o pauza de la oras la sat e locul ce imi vine automat in minte.
    Da, e trist, vad copii ce nu se stiu juca cu mingea, nu stiu ce e ala catarat in copaci, ratele si vanatorii, castel sau alt jocuri care ne umpleu noua zilele. Cred e ca mai usor, mai simplu si mai comod sa cresti copii de bloc. Nu stiu daca e mai bine

3. In medicina chinezeasca este recomandat sa te culci inainte de 23, dupa aceasta ora corpul inta intr un fel de check up. Cand eram mici petreceam tot timpul liber afara in fata blocului, in Romania sunt foarte multe locuri amenajate pt joaca ceea ce in strainatate este foarte redus, copii nu se mai joaca afara sa nu deranjeze pe cei mai in varsta. Si ca sa fii si mai bine in interior multi isi iau animale de companie.