Sos de iaurt

Ăsta va intra în istorie drept sosul cel mai sos dintre toate sosurile, sosul suprem ce să mai.

Povestea e așa: eu nu mănânc maioneză, nici manufacturată, nici cumpărată, nici bio, nici de prepeliță, de nici un fel. N-am mâncat ever și așa o să mă duc la ăle veșnice, când probabil cu norocul meu famelia îmi va da de pomană numai salăți boeuf.

Așa că la toate legumele pe care le halesc în ultima vreme trebuia să apară pe lume un sos, el a apărut la niște cartofi despre care vom vorbi altă dată că deja mă transform în blog de gătit.

Ce cuprinde:

  • juma de kil de iaurt, de ce grăsime vrei tu, am încercat ți cu cel de 1,5 % și cu cel d 6% de la Cedra, la mine de regulă din cel slab de la Carrefour achiziționat la găletușă
  • pentru a curge frumos vreo 3 linguri de chefir, ultima mea iubire
  • după gust : sare, piper, boia, cimbru, am pus și maghiran  o dată că din ăla aveam în casă și musai parf de usturoi.
  • ideal ar fi usturoi trecut prin drăcia aia de clește, dar nu aveam și acum reașizez trist că am primit unul cadou și l-am uitat la mama. Eh îl iau săptămâna viitoare.
  • Se amestecă cele de mai sus și se mănâncă din toată inima la plăcinte și legume la cuptor și cred că merge și al friptură dar eu l-am descoperit în etapa asta vegetariană.
  • Poză n-am, al meu iese rozaliu de la boia
8 răspunsuri

  1. Profa de muzica | Răspunde

    Nici eu nu mai mananc maioneza de mult (de cand mi s-a pus mie pata pe ouale crude). Dar n-am renuntat la niciuna din retele care contin maioneza. Pur si simplu o inlocuiesc cu smantana 🙂 (singura la care n-am incercat e salata boeuf, dar asta pt ca mie nu-mi place salata boeuf, sau si mai rau, varianta a la russe)

    1. LA mine nu e o treabă de alegere și mirosul de maioneză dacă îl iau în nas mă găsești în baie dând la boboci, iaurtul e prietenul meu de când am descoperit țațiki

  2. combinatii pe tema asta fac cacalau: cu ierburi verzi, cu castravete, cu usturoi sau fara, cu o lingura de mustar sau fara etc. ca doar iaurtul e prietenos.
    Sosul il servii pe salate verzi sau pe salate coapte, peste, oua fierte, si alte cele; desi ador maioneza asta e mai low ccaloric ( ca doar la maioneza intra ulei cam 150-200ml si sa nu uitam ca 100ml are aprox. 1000 calorii)

    1. Atâta ulei intră în maioneză? Habar n-aveam, bașca asta cumpărată are și zahăr, că nu mănânc dar etichete citesc 🙂

      1. Profa de muzica

        Depinde de ce cantitate de maioneza vorbim. Maica-mea fara un litru de ulei nici nu se apuca sa faca salata boeuf!

      2. hai ca suntem gospodine, noi gatim nu cumparam maioneze 🙂

  3. iar disparusi in corcodush?

    1. Da, mi-ar plăcea să zic că mă reinventez dar adevărul e că nu am mai apucat sa scriu 🙂

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

