Doar un leu, pe bune

Ce poți face cu un leu? Nimic, nici un bilet de autobuz nu poți lua.

Sau poate nu e chiar așa? Doar un leu și puțină bunăvoință pot face multe.

Pentru că e decembrie și ne pregătim de ShoeBox despre care am tot scris așa că nu o să o mai fac, pentru că ne pregătim de Moș Crăciun care o să meargă la țară în satele în care ciocolata e un fel de vis imposibil mi-am luat inima în dinți, geanta la spinare și am dat primul atac asupra unui magazin de second ca să îl ajut pe Moșul.

Ciocolata nu poate fi refolosită așa că pe aia o vom lua din supermarket dar hainele și jucăriile nu sunt de unică utilizare și cum pentru mine nu am vreo ezitare în a cumpăra second am decis să aplic principiul pentru toată lumea.

Prada obținută prin investirea a 15 lei: trei jucării, 3 tricouri cu mânecă lungă și 2 hanorace. Sigur toată lumea are nevoie de o baie bună și un călcat lejer de aia ziceam că pe lângă un leu e nevoie și de un pic de bunăvoință.

Așa arată jucăriile, fiecare dintre ele a costat un singur leu și va bucura un copil de Crăciun

DSC_0577

Iar astea sunt hainele, dap îmi fug ochii după haine de fetițe dar promit să fac vreo două excursii și pentru băieței.

DSC_0578

8 răspunsuri

  1. Eu am profitat sa strang din casa cadouri nedorite, ramase cu etichete (hainele mele sunt ok pt o fata de 12-14 ani, dar mai sunt si de la copil). Si ca sotul a impartit la job chestii publicitare: niste berze de plush mici( i-am confiscat 4), agende si caiete si pixuri (utile pt copii de scoala), am mai facut ordine in casa si am gasit o gramada de creioane, si pixuri si creioane si penare si niste dinozauri abandonati si 3 papusi seduse si abandonate dezbracate (le-am facut haine), si facut pachete.
    Anii trecuti am avut si caciuli si fulare si manusi tricotate de mine.
    Cutii de pantofi m-am dus si cerut la cateva magazine. Primul magazin mi-a dat o cutie, a 2a nimic, a 3lea promis sa stranga pana la ora inchiderii, al 4 lea dat 2 cutii. Am revenit la ora inchiderii si luat in total 9 cutii (2 confiscate de fiica mea, 6 ambalate, 1 data la o vecina).
    Am fost si la cumparaturi. Am luat in cantitati mari de la Metro ca am schimbat si in casa: un pachet de periute (10), 2 tipuri de biscuiti: pachete mari, o punga mare de mici Snickers. Am impartit prin toate cutiile.
    Hartie de ambalat am gasit f. ieftina si luat multa.
    Am consumat 2 rotunde de scotch ca am impachetat artistic si capac si cutie.

    Ca o remarca, pentru self employments, multe din acestea se pot declara… birotica si cheltuiala pe firma. Adica in final costurile ies mai mici pt persoana in cauza: orice firma/pfa poate achizitiona si dona 10 caiete, 5 creioane, 2 stilouri, 10 pixuri. Si ar mai fi si cheltuieli de protocol: ciocalate.

  2. La birotică o să fac asta, cheltuielile de protocol fiscul le dă jos într-o veselie mai bine nu mă leg la cap. În loc de cutii de pantofi am niște cutii mai mari din alea în care vin topurile de hârtie, că din alea am găsit

    1. aaa, da? mai nou s-au nesimtit si ei…

  3. corect, cheltuieli de protocol trebuie să fie zero. și mai e ceva: cu bunăvoință nu ne apucăm să deducem omenia doar pentru că am putea pune pixuri și caiete pe cheltuiala firmei.
    de fapt toate cadourile pot fi făcute cu puțină bunăvoință, chiar și cele pentru oamenii din jurul nostru. bunăvoință și drag de gesturi mici, pline de semnificație… cam acesta ar fi spiritul crăciunului în mintea mea.

    1. Încă îmi aduc aminte uluirea fără margini a inspectorului că de ce am detergent de podele și mop la cheltuieli, de parcă prin biroul ăla gravitația e 0 și toți plutim fericiți. Nu, încă nu i-am iertat dacă pot adăuga ceva la lista de Crăciun pe tema asta o să o fac, ceva îmi spune că statul va reuși din nou să cheltuiască banii ăia fix unde nu trebuie

  4. Ale mele sunt gata. Eu am cutii mai mici , de la încălțările copilului meu strânse toate începând din Decembrie anul trecut. Dar tot au intrat ciocolățele, napolitane, bomboane de pom, mănuși, căciulițe, pulover, caiete, absorbante, șampon, săpun, pasta de Dinți, periuța, lumanari colorate. Si pt patru cutii (fata 4-5 ani, băiat 4-5 ani, fata peste 15 ani si băiat 14-15 ani) nu am cheltuit sigur mai mult de 1 leu zilnic. M-au ajuns toate undeva sub 300lei, iar anul are 365 de zile. 1leu salvat zilnic, 4 bucurii neprețuite in Decembrie.

  5. Apropo de second: asta vara am dus lucruri vechi(dar in stare f buna) de dat in Romania. Cind a auzit asta, un amic a spus ca e urit ce facem :toti strainii se debaraseaza de lucrurile de care n-au nevoie aducindu-le in Romania. Si ca intii lucrurile vechi se vind la second-uri in orase mari, ce nu se cumpara se vind in orase mai mici…si tot asa cele mai proste ajung in sate mici unde sunt asa de ieftine, incit multa lume cumpara ca sa faca focul cu haine de-acolo. Nu as fi privit niciodata lucrurile in felul asta. Dar mi-am adus aminte ca atunci cind am venit in Franta primeam pachete de la rude stabilite de mult aici, pachete care contineau prosoape uzate, haine patate, esantioane de cosmetice…tare prost mi-a cazut : ajungeau direct la gunoi si nu inteleg de ce mai cheltuiau banii cu trimisul.

    1. Cred că regula ar trebui să fie simplă, nu da ceva ce nu ai purta tu și o haina buna second e de preferat unei aratari de plastic noi,

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

