Cum să economisești 100 de euro pe an : alege hrana nu mâncarea

Probabil eu o să intru în istorie ca nebuna care milita împotriva covrigilor, deși sincer nu am nimic împotriva lor, ba chiar o dată sau de două ori pe an mănânc unul, doi, din cauze de miros de pâine caldă când trec pe lângă covrigărie sau dor acut de sare deși încerc să îi limitez prezența în viața mea ( asta e unele povești de dragoste nu sunt menite să fie).

Covrigii au început să mă agaseze când mi-au fost prezentați drept mic dejun sau prânz ”al săracului”, că vezi Doamne , costă puțin, ce mai e un leu în ziua de azi, mă rog doi lei că deh cine se satură dintr-un covrig, care covrig se va asocia cu o cafea sau ciocolata calda din aia de 2 lei de la chioșcul din colț sau de la automat. Așa a apărut micul dejun sau prânzul de 4 lei și omul e tare fericit că ”s-a descurcat”.

Scot din discuția asta covrigii trendy flendy tunați cu crenvurști, măsline, gem, ciocolată etc, pentru că ăia costă 3 lei bucata, îți ajung pe o măsea deci 6 lei covrigii plus doi cafeaua ai ajuns la 8 lei, cu banii ăștia fac mâncare pentru toată ziua.

Să ne întoarcem la meniul nostru de 4 lei care ne aduce 300 de calorii /covrig, plus 300 calorii/cafea și am ales valoarea cea mai mică o cafea la plic poate trece lejer de 500 de calorii funcție de firmă și efectiv nici un nutrient că deh, făina albă și zahărul nu sunt taman mama sănătății  și uite cum în 10 minute mi-am mâncat jumătate din caloriile zilnice fără să obțin nimic în schimb.

Și toate astea nu în numele lipsei de timp că să fim serioși un ou se fierbe în 7 minute și se prăjește și mai repede și nici al lipsei de bani că același ou e 50 de bani deci cu un leu îți cumperi două iar o pâine cu secară de 300 de grame e 1, 50 lei și îți ajunge măcar o zi, mie una îmi ajunge două sau trei dar eu sunt eu și nu trebuie să fie toată lumea ca mine. Toate astea așa cum spuneam din comoditate sau din ”rușinea ” de a veni cu un pachețel de mâncare în geantă.

Acum de ce e ”rușine ” să vii cu mâncarea de acasă în loc să cumperi ce croisant îți trece prin fața ochilor mă depășește dar am întâlnit și atitudinea asta.  Nu văd care e problema să trântești niște orez cu legume într-o caserolă și să o iei cu tine sau un sandwich cu ou, ori o felie din macaroanele la cuptor de aseară, ori un pic de zacuscă ( și asta e vreo 2,70  lei borcanul) cu pâine, și nu, nu sunt limitată intelectual de nu pricep asta e pur și simplu ilogic să preferi 2 covrigi și o cafea de la care nu obții nimic în locul variantelor de mai sus.

Așa că data viitoare când mai aud pe cineva că meniul ăsta cu covrigi e ”al săracului” e posibil să îi spun cu tot respectul că de fapt e ”al prostului”, pentru că nu e suficient să mănânci trebuie să te și hrănești iar  două banane fac asta infinit mai bine decât doi covrigi la un preț chiar mai mic.

Pe Money saving mom există o serie de articole prin care femeia a găsit niște trucuri să economisească 100 de dolari pe an, mai exact 52 de astfel de căi, adică 5200 de dolari ( așa-i că la suma asta începi să te gândești că merită efortul?). Uite unul și pentru tine ia-ți prânzul la pachet dacă salvezi așa 2 lei /zi sunt 40lei/ lună, sunt 480 lei/an adică 123 de dolari sau 110 euro cum preferi. Dacă mai găsești încă 50 de metode ai pus deoparte 5000 de euro într-un an și ai câștigat infinit mai mult la sănătate.

583fe9c36846c7d779140a6847af6d21

29 răspunsuri

  1. Eu iau pachet aproape zilnic. Imi las 1 zi pe sapt. fara pachet, si cumparam un sanvdish= 5. Adica peste 5 x 45 saptamani= peste 200 pe an.
    Acum am o perioada cand caut casa si am studiat toate combinatiile de buget (buget de avarie, buget mediu), si in perioada cand simulai bugetul de avarie nu era prevazut zi fara pachet: guess what? ies mai ieftin decat acel sandvish!

    O idee in plus: cand gatesc ceva in plus si nu se mananca, excesul pun in caserola de la inghetata si congelez. De ex. am asa un ardei umplut in congelator, dar si un rest de friptura cu zeama ei. Can nu am ce manca la munca, scot casoleta si gata (asta se intampla vinerea 😀 ) – si salvez banii de sandvish.

    O alta idee: fac mic dejun dublu, si juma pleaca la pachet. Adica peste restul de orez/salata/piure/paste/morcovi sote etc de aseara adaug si o jumatate din omleta/un al 2lea ou fiert de dimineata.

    1. Aș putea să mănânc mâncarea de mic dejun o viață, că e atât de variată și versatilă :))

  2. asta cu rusinea de a lua pachet la serv e tipic romaneasca zau; eu am alergie la a face comparatii din astea, ca la astia e bine si dincolo e rau, insa la capitolul asta nu ma pot abtine; am lucrat si in ro destul cat sa stiu ca e mult mai fancy sa comanzi, decat sa vii cu resturile de seara la tine in geanta…..
    eu imi iau pachet mai tot impul am maxim 1-2 zile pe luna cand nu imi iau, dar asta din motive obiective; sunt pe drum, intre clienti sau in alt oras etc; in rest am meniu separat pe saptamana pt munca, si cand fac cump sapt fac si pt pachetele de la serv normal; de asemenea, daca am ceva intr-o seara care poate fi luat la pachet a doua zi (gen paste, chiche, musaka, peste la cuptor etc) fac portie dubla cat sa avem amandoi a doua zi la munca

    1. Nu am trăit decât aici, sincer la ora prânzului faci cu nervii când vezi cum trec sacoșele cu covrigi și merdenele spre birouri sau cum cară firmele de catering, zici că numai de-al de Bill Gates trăiesc pe aici

      1. Dar nu sunt cantine? La sotul au cantina, asa ca nu prea isi duce de acasa(uneori cite o banana si mar si sare peste masa), din motive de socializare .Cind a fost la sediul firmei din Belgia mincarea i s-a parut infecta. La cantina e destul de economicos, de obicei isi prepara o salata mare cu toate legumele pe care le au acolo , rar isi ia si fel principal.
        Cind lucram imi duceam de acasa, era coada prea mare la cantina. Iar in Romania terminam la 14.30(….ce vremuri), si locuiam foarte aproape de serviciu.

      2. aici unde lucrez eu e cantina, mare, imensa….insa mancarea e indoielnica si tot dai 5 euro daca iti iei o salata si inca ceva…
        eu nu merg la cantina pt ca mancarea de acolo nu are cum sa fie mai buna decat cea facuta de mine; adica asta e principalul rationament dupa care ma conduc

      3. Avem și pe aici niște variante bătute în cuie de meniul zilei sau împinge tava dar tot dai 10 lei pe mâncare și nu îmi place cum e gătită, mi se pare anormal de mult ulei în mâncare

      4. L-am intrebat si cantina lor e subventionata, asa ca-l costa 1 euro cind isi ia doar legume preparate sau 1.50 cind ia in plus si salata

    2. Eu sunt mama singura si locuiesc cu copiii in afara tarii. In fiecare zi imi iau pachet de acasa. In general imi pregatesc salata cu rosii, ardei, castraveti, avocado, fasole, masline, ceva verdeata. Cumpar legumele de doua ori pe saptamana si caut cele mai ieftine preturi.
      In zilele cand nu este post in salata mai adaug branza sau uneori conserva de peste. Merele nu ne lipsesc din casa si de obicei mancam cel putin 2 mere pe zi. Daca plec cu familia in oras ne luam fiecare cate o cutie cu salata, mere si apa. Nu ne lipseste niciodata sticla cu apa. Copiii mei fac sport si in toate competitiile isi iau pachet de acasa. Asa face toata echipa. Nu cumparam niciodata sucuri, ci bem doar apa caci ne simtim mai bine asa. Nu cumpar cafea la dozator, ci imi cumpar un borcan mare cu cafea de la lidl si-mi iau cu mine cantitatea necesara ptr 2 cafele. In multe locuri exista fierbatoare de apa, asa ca daca ai cafea sau un plic cu ceai, economisesti bani :). Numai bine. PS: De cate ori imi amintesc intru aici si te citesc cu drag!

      1. Soluții există mereu, important e să le găsim și să ne ținem de ele. Mulțumesc de vizită 🙂

  3. Hihi, am ras bine cu „meniul prostului”. Eu zic ca omu’ de la noi are si o problema cu lenea pe langa cea cu rusinea. Ai dreptate maxima, zau ca nu mai iau vreodata vreun covrig! Nu luam prea des, dar ceva mai des decat ai zis tu…

    1. Îs buni uneori iarna, când e ger și mănânci un covrig foerbinte cu sare și mac, e un fel de gustul din copilărie :), cât despre lene cât de greu să fie să ungi o felie de pâine cu zacuscă cumpărată de-a gata?

  4. Pai un astfel de rusinos cu mancarea din traista este al meu sot. Prefera sa plateasca 15-18 lei meniul zilei si sa manance la „cantina saracului” (un han langa casa). Uneori mai nimereste si pe-acasa daca stie ca am gatit proaspat. Ieri insa si-a facut singur pachet :))
    Eu am permanent pachet la mine: cornul copilului cu ceva: zacusca/branza in zilele de post, snitel/sunca in restul de zile. Pt zilele de garda am supa la plic (1.5 lei) si felul 2 de-acasa in casoleta. Cafea si desert de la munca. Cand vreau sa slabesc numai imi pun pachet. Sau iau un iaurt (tot d la copil).

    Am incercat si cu resturile de mancare congelate, pur si simplu la noi nu merge. Nu-mi mai plac, le vomit, ma tot gandesc ca numai sunt ok, ca numai au vitamine. Imi fac singura scarba.

    1. Tu ai corn cu brânză în zilele de post? Așa aș ține și eu postul :P. Pe de altă parte legume congelate cumperi? Ai fi uluită ce supă congelată și decongelată poți nimeri pe la niște restaurante, am văzut eu procesele verbale de inspecție, încă mă apropii cu îndoială de stabilimente de gen. Vorba lui Confucius ”totul începe în mintea ta ” 🙂

      1. Dupa mine, supele la plic sunt mai proaste decit mincarurile congelate. Nu numai ca n-au vitamine, dar au si tot felul de adausuri.

      2. Supa la plic este strict in ziua de garda. Nu am cum sa ma duc 27 km pana la munca cu borcanul de ciorba de-acasa pe autobuz, nu am frigider la munca pt mancare (ci pt vaccinuri), la restaurantele locale nu-mi comand (pe principiul ca-i ciorba inghetata de saptamana trecuta).
        Eu sunt catolica si tin post pe ritul nostru (fara carne). De-asta mi-e asa usor sa tin toate posturile de peste an. Nu cred ca as rezista fara lacatte.

      3. Da, fără carne nu am nici eu vreo problemă dar fără brânză sau iaurt viața devine dificilă și nici fără ouă nu îmi place prea mult 🙂

      4. Delia, si eu am 27 km pana la munca. La servici avem frigider si cuptor cu microunde, insa ptr ca nu am timp sa incalzesc mancarea, prefer salata. Atunci cand merg la sedinte sau conferinte si nu am frigider, pun in salata porumb sau alte legume congelate care-mi tin salata in stare buna, cateva ore sanatoase. Si noi ortodocsii avem 4 posturi anuale, plus miercurile si vinerile de peste an. Altii mai tin si lunea.
        .

  5. Oooo, imi suna familiar chestia cu rusinea de a-ti duce mancare de acasa. Dar pe mine nu ma afecteaza, mancarea de la cantina mi se pare oribila si tot iesi la minim 10 lei. Covrigi am mancat si eu o vreme dar am facut plinul si nu mai simt nevoia de ei.
    Si am auzit una interesanta de la o colega : numai taranii isi duc mancare in labosh (asta e castron pe la noi prin Cluj)! Ea mananca sandvis plus o punguta de bomboane pe zi, deci nu mancarea de acasa e problema, ci prezentarea ei 🙂

    1. păi senvișul 😀 poate veni și de acasă, pentru un aer vintage chiar învelit în hârtie de ziar, bine peste altă hârtie că nu se merită să înghiți plumb de dragul modei :))

  6. hoooo, si ani de zile am avut ciorba la pachet, in borcan cu filet. Aduceam o data la 2 zile cate 2 borcane, sa am si pe a2a zi. Dar era ok ca aveam frigider intr-o bucatarioara, castronase, si microunde unde sa imi incalzesc.

  7. fara sa fiu rautacioasa, eu am colegi care castiga intr-o luna cat un intreg departament dintr-o firma din ro si tot vin cu sandvisuri de acasa, basca-i ii vad si cu supa crema la ei :))) isi aduc in borcan cu filet 🙂 il pun in frigier si au 1-2 zile

  8. o remarca personala pt Delia: da, supa o duc in borcan, in buz + metrou. Si rezista si la temperatura camerei cateva ore, daca nu are cartof/paste (sa fermenteze).
    Eu nu am unde sa incalzesc si sa mananc, aici mananc doar in spatele calculatorului, unde o un sandvish + salata merge

    1. voi nu aveti microunde la cantina? noi avem bucatarie pe etaj (suntem mai cu mot, ca avem openspace 🙂 singurul din cladire) insa cand vreau sa schimb peisajul ma duc la cantina si acolo am posib sa imi incalzesc la microunde
      apropo de ulei in mancare, azi ca am fost la cantina din cauze de socializare :), era un coleg care si-a luat paste cu pesto si se plangea de cat de mult ulei avea pesto ala in el :))) ca discutia sa ajunga la „da, mancarea e naspa aici, dar macar e ceva cald” no comment, iau mi-am mancat linistita legumele si pestele supergustos pregatite aseara 🙂

      1. iulia, este un cuptor dar in biroul de sedinte (e ok cand se comanda pizza). Nu am cum tine nici castron, nici cum spala, nu am nici cantina in apropiere (fac 10 min pana la cantina unde mi se permite accesul, plus 10 inapoi). Inainte aveam o cafeterie mai aproape unde puteam socializa, dar si o mica incapere unde se putea manca, aici nu mai am deloc, astfel ca scenariul ciorba moldoveneasca nu intra.

    2. Si baiatul pleaca cu supa (portie pe 2 zile) la borcan: tren si metrou, cam 70 min de drum.

    3. De aia mă descurc eu lejer că nici acasă nu sunt mare fan supă, aboa aștept să declanșez de săptămâna viitoare ”operațiunea supă cremă” :))

  9. Ajung in jur de 7:20-7:30 le job si imi cumpar o cafea din cafea, ca o pune cu un fel de lingura la espresor si un covrig fiert-70 bani (as putea inlocui cu orice acel covrig, dar pur si simplu o gura de covrig si una de cafea sunt o combinatie minunata. Pachet imi iau destul de des, sau fac foamea pana la 5:)) cand rup usa la frigider. Dar n-as renunta la combinatia asta, e momentul cel mai frumos de la job…e o traditie:) de acum. Eu sunt pro covrigi:)

    1. Câtă vreme nu îi vezi ca pe o alternativă de prânz e bine. Eu am o problemă cu mâncatul la 5 că mănânc prea mult, mai bine mai puțin și mai devreme 🙂

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

