Septembrie – aniversare de credit :)

Am împlinit un an de credit în care nu am făcut nici o plată anticipată, mă rog, aș fi putut face una în septembrie dar pentru că nu am termint cu bucătăria  păstrez banii încă vreo 2 săptămâni ca depozit de siguranță așa că prima anticipată o să fie în octombrie.

La capitolul ăsta nu stau minunat, nu o să reduc creditul decât cu un an prin anticipată dar în rest m-am descurcat de geniu.

Mi-am achitat toate restanțele, am plata facturilor la zi și am redus cea mai mare parte a abonamentelor. Practic în afară de creditul casei nu am nici o datorie și nici nu am nimic vital pe lista de achiziții următoare, e un drum lung față de anul trecut când mai aveam cam 10 000 de lei de dat în diverse direcții.

Așa că am stat și mi-am stabilit direcția pentru anul nou, da, la mine Anul Nou are loc de două ori pe an, o dată de ziua mea când îmi stabilesc obiectivele personale pentru următoarele 12 luni și o dată la 1 septembrie când stabilesc obiectivele financiare.

Deși am ezitat mult am decis totuși să folsoesc plățile anticipate pentru reducerea perioadei de creditare, m-aș simți ceva mai liniștită dacă aș micșora ratele dar mă cunosc și e posibil ca o rată mai mică să îmi dea impresia că pot lăsa treburile mai moale.

În al doilea rând am stabilit  că anul acesta va fi un an de ”mai puțin”, economisirea o fi o treabă de durată, dar eu simt nevoia unui sprint. Am decis că un an nu o să mă omoare și de altel am oricând posibilitatea să ”arunc prosopul” și să mai calc pe lângă calea cea dreaptă. Există milioane de oameni pe lumea asta, dacă nu cumva miliarde care nu au posibililatea asta și dacă ei pot să se descurce așa o viață întreagă un an o să treacă imediat.

Nu mi-am stabilit un rezultat bătut în cuie, să spunem că o să fiu fericită dacă la anul când o să  analizez rezultatele anului financiar în loc de 28 de ani de credit o să am mai puțin de 24.

În rest o să ne descurcăm trăind și făcând pentru că deși eu am impresia că nu mai am ce să reduc sunt destul de sigură că nici un om normal la cap nu are nevoie de o cafea în oraș zilnic și nici lipsa apei minerale (mda, m-am mutat la asta pe caniculă, erau totuși 48 de grade afară) nu a omorît pe nimeni.

Săptămâna asta nu o să stabilesc un meniu  pentru că frigiderul conține suficiente ingrediente pentru sandwichuri, salată și omletă așa că probabil mâncarea o să cote undeva la 15 lei pentru fructe iar de săptămâna viitoare o să încerc să fac un meniu de maxim 50 de lei pe săptămână, să vedem până unde mă duce imaginația.

Și da, știu teoria aia cu o viață avem, tocmai pentru că e numai una vreau să mă bucur de cât mai mult din ea fără stres, pentru că de unde stau eu acum, există o mare deosebire între a economisi pentru un venit pasiv  și a economisi pentru eliminarea datoriei iar pentru a doua niște ”sacrificii” sunt justificate deplin, cel puțin pentru mine( și nu, nu vorbesc de murit de foame, dar da, sunt împotriva covrigilor în oraș pentru că raportul preț/calitate este jalnic) .

Evident asta e la urma urmelor o alegere extrem de personală și fiecare este liber să meargă fix pe unde își dorește dar dacă în Urzeala Tronurilor a exitat vreun pic de adevăr atunci este motto-ul Casei Stark ”Brace yourselves, winter is coming” și o nouă criză economică la fel, iar eu am de când să am datorii cât mai mici la ora aia, dacă nu cumva nici una.
brace-yourself-winter-is-coming

4 răspunsuri

  1. aniversare frumoasa!!
    Pica greu ca nu ai facut plati anticipate, dar gandeste=te ca ai facut si ceva amenajari interioare ce nu le vei mai face urmatorii 5-10 ani. Cand termini cu bucataria poti incepe sa faci plati anticipate cu scurtarea perioadei.

    1. Sunt 90% sigură că la rata din octombrie plătesc mai bine de un an, dar mai bine aștept un pic decât să plătesc mâine și să caut bani în 10 zile 🙂

      1. o sa te rog atunci sa scrii un articol cu niste calcule. Sa nu uiti sa ceri desfasurator si sa te uiti si la totaluri (pe ultima pagina, jos jos).
        Eu am inchis creditul cu vreo 6-8 plati anticipate, adicalea cu tzaraita, penuntima plata fiind cea mai grasa, asa ca iti recomand sa te duci sa faci planta anticipata oricand (pt ca dobanda mie mi-o calculau pe zi, orice zi mai devreme imi calcula aprox. 1 leu in plus – 1 leu mai bine pt mine).

  2. Felicitari pt modul de gandire!
    Poate ne impartasiti si noua cateva idei de meniuri cu bani putini.
    Va doresc sa reusiti sa terminati creditul cu 10 ani mai devreme decat planiticati!
    Sanatate si rasfat !
    Oana

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

