Să pensulăm zic

O să fie fără poze, dar nu e nici o pierdere, nu pretind că mi-ar fi ieșit Capela Sixtină dar ceva tot mi-a reușit, o economie de aproximativ 2000 de lei și ceva timp petrecut cu familia.

Să începem cu începutul, fiecare  casă are nevoie periodic de reparații și vopsire, că așa e soarta lucrurilor să se deprecieze în timp.

Și fiecare familie are nevoie de proiecte comune care să îi aproprie, că așa e lumea în care trăim azi o lume a însinguraților, în care lucrăm individual și ne relaxăm la fel.

Așa că am stat și ne-am gândit aveam de reparat 3 camere și un hol mare, cam cât două camere, la prețurile practicate de ”meseriașii” locali, ne-ar fi costat vreo 1500 de lei fix numai mâna de lucru, respectiv un om. La asta se adăugau costurile de regie, dracu a văzut meseriaș care să funcționeze fără bere, tutun și mâncare. Țin minte că o dată am făcut ”greșeala” să îi dăm unuia mâncare gătită, mai că nu ne-a aruncat-o în cap, oricum a refuzat determinat să o mănânce.

În condițiile astea am făcut frumos o listă cu materiale care ne/a adus pe la vreo 400 de lei, m-am mutat câteva zile pe săptămână înapoi la mama și ne-am pus pe treabă.

În caz că vă întrebați, reparațiile imobiliare nu sunt taman neurochirurgie, adică pentru o clădire cu uzură normală o să aveți ceva crăpături pe pereți, ceva vopsea cojită, poate nevoia refacerii tencuielii prin spatele unei mobile greoaie și în genere nevoia unei grijiri serioase că doar nu muți toată ziua mobilele alea mari ale bunicii.

Crăpăturile se acoperă ușor cu pastă de ipsos, adecă ipsos plus apă aplicată fin în găurile cu pricina și date sănătos cu șmirghel după ce se usucă pentru aspect fin.

Tencuiala se rezolvă cu multibat și nisip, apestecat tot cu apă, dap aici e nevoie de îndemânare că nu poți totuși șmirghelui în timp util atâta suprafață dar nah dacă poți întinde glazura pe un tort, o să îți iese și asta.

Apoi mături frumos pereții și îi speli, când se usucă aplici amorsa, bei o cafea cu familia, deja și asta e uscată, mai ales că am lucrat la 38 de grade la umbră.

Aplici vopseaua, aici e chestie de alegere, io am ales una superbă Spor Max One, prins la ofertă parcă 170 de lei pentru 12 litri, dar care a acoperit perfect de la prima mână, a doua a fost așa de fiță și de dragul perfecțiunii.

Bonus mi-a ajuns pentru tot ce aveam de făcut și a rămas să dau o mână și în baie care nu era prinsă în proiectul inițial.

Pentru că tot eu mă ocupam și de șmotrul de după podelele au fost acoperite cu ziar, un an am strâns la ofertele de supermarket, plinta dată cu bandă adezivă, curățenia a constat mai mult în înlăturarea celor de mai sus și datul cu apă.

Pe lângă economia de bani, distracția cu famelia, dom le (habar n-am unde e apostroful pe tastatura asta), nimic nu apropie oamenii ca un strat de lavabilă în păr, eu am terminat toate cele de mai sus în 3 săptămâni, în care recunosc am muncit 3 zile în fiecare, vecinii care au ales ajutorul profesional au făcut curat odată cu mine, la ei a durat  3 săptămâni o singură cameră.

Așa că dacă aveți de reparat/zugrăvit dați-i bătaie, nu e așa greu cum se spune.

3 răspunsuri

  1. nu zici nimic de bidinea/trafalete? ca ale mele lasau niste urme….
    Bonus fitness-ul, durerea de brate etc.

    1. Ce sa zic am talent, am lucrat cu pensula de 40 de cm, a iesit uniform, probabil m-a ajutat si vopseaua la treaba aata, peretii mei nu sunt suficient de drepti ca sa mearga trafaletul cum trebuie, dar nah nu ma apuc sa critic operele inaintasilor. Plus ca nu a trebuit sa platesc la sala pentru exerciții :))

  2. […] zugrăvit am mai povestit aici. De fapt zugrăvitul nici nu e vreo mare problemă cât pregătirea camerei întru procesul […]

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

