Luna pe sponci 1

A trecut prima săptămână din mai şi e timpul să vedem cum ne-am descurcat cu luna pe sponci.

Primul şi cel mai important lucru căruia i-am spus pas lua asta a fost laptopul, deşi e necesar, nu musai pentru blog, recunosc îmi e necaz să văd comentariile şi să nu pot răspunde pe loc, mai târziu se strâng şi chiar nu mai apuc să răspund cu mintea prinsă în viitorul articol. Dar, nu pentru asta l-aş cumpăra ci pentru că viaţa mea ar fi mult mai uşoară cu el la lucru.

Am stat şi am meditat asupra subiectului, mai am numai o luna jumătate până la vacanţă, după care până în septembrie pot folosi calculatorul ăsta bine merci, aşa că am zis pas şi am programat să urmăresc asiduu site-urile de second în vânarea reducerii perfecte la laptopul perfect pentru mine.

Ce am cumpărat?

Hmmm, două pâini şi 2 bidoane cu apă, aaa şi un kil de mere, în total 9,80 lei. Nu, nu plănuiesc să mor de inaniţie dar am debutat fulgerător în luna asta cu o săptămână de mâncat din frigider şi cămară.

Cred că nici săptămâna următoare nu fac mari investiţii în domeniu, mai am pe acasă orez, paste şi un piept de pui dezosat cu mânuţa mea nepricepută, din care va rezulta nu numai supă de pui ci şi destulă cărniţă că fiartă până şi eu sunt în stare să o dau jos de pe os.

E posibil să mai cumpăr ceva fructe şi mă bate gândul să trec al apa de la robineţii patriei că şi aia îmbuteliată tot atâtea depuneri de calcar mi-a lăsat în fierbător.

Pont pentru acasă, puneţi apă cu lămâie în drăcia în cauză, chiar ceva apă în care a stat coaja de lămâie o zi şi fierbeţi. Se curăţă de zici că e nou.

Ce am făcut?

Am făcut bine, am terminat un şal foarte drăguţ şi mă apropii de mijlocul unei păturici cu fulgi de nea. Nu prea am citit pentru că nu mi-am convins fundul să se deplaseze la bibliotecă întru studierea ofertelor locale. Oricum am şi bolit extrem de romanţios din cauze etnofolclorice, parcă aşa se spune că românii sunt singura naţie care o să moară trasă de curent. Eh io sunt aia, la lucru uşile şi ferestrele nu se închid iar eu sunt amplasată fix precum cârciuma într-o intersecţie de uşi şi ferestre.

Cum m-am descurcat?

Sincer nici nu am băgat de seamă că sunt pe regim de economie, am trecut într-o singură zi prin Carrefour unde m-am limitat la apă. Slavă mie, cum ar veni, şi în altă zi prin piaţă unde am dobândit pâinea şi merele.

La ce am renunţat?

Momentan la laptopul menţionat, chiar mă gândesc să mă provoc să îl cumpăr exclusiv din bani produşi pe bloguri şi de asemenea am înregistrat o dureroasă despărţire de de balsamul e rufe pe care oricum îl foloseam numai la prosoape şi lenjeria de pat. Eh alergiile s-au întors amu cu înnebunirea salcâmilor, balsamul s-a terminat şi eu nu am văzut nici un rost pe lume să investesc 14 lei într-o sticlă nouă.

Asta înseamnă că săptămâna viitoare voi avea ceva treburi, că eu fără aşternuturi parfumate intru în depresie, dar despre asta la timpul potrivit.

Voi cum v-aţi descurcat?

19 răspunsuri

  1. pt aromat de rufe tocmai mi-am achizitionat o punga mare de lavanda, si o imachetai in sosete desperechiate si le bag in sifonier dar si in masina de spalat. Aroma e subtila si suficienta. Si ieftin.

    Pt apa, eu am cana Brita. Si-a scos investitia din primele 6 luni.

    1. Eu planuiesc niste sacuti cu menta momentan si cu tei cand o inflori, salcamul nu mi se pare grozav de parfumat si levantica e inca departe. Evident fiind o fire complicata probabil pe langa sosete o sa si brodez vreo 3 dracii din alea

      1. salcam am uscat eu anul trecut. Dupa cateva luni aroma disparuse. La menta nu m-am gandit – mersi de idee.

  2. Jale, cu J mare! :((

    De 1 Mai am stat acasa, am pus parchetul in 3 (copil inclusiv) in camera lui, am aranjat/sortat/aruncat jucarii. Asta a fost partea cu economiile :)))

    Duminica am iesit 2 ore la cinema 3D (premiera la toti 3), cheltuit 100 lei din scurt. O alta cheltuiala a fost o iesire de-aseara cu fosti colegi de liceu (20 lei). Mancarea per total ne-a dus spre 100 lei (nu pun la socoteala plata gradinitei/facturile mele legate de munca/transportul la gradi/munci ca astea sunt cheltuieli fixe). Azi numai am control asupra cheltuielilor: sunt la munca pana maine dimineata si sotul a programat runda de cumparaturi la Selgros numai el cu copilul. Are lista, daar ma pot astepta si la deraieri. Are inclusa si apa plata (ca asta bea musiu, din cauze de litiaza renala complicata). Copilul este fan ceai de fructe (avem) si ma’sa fan cafea.

    Balsam nu folosesc deloc, tot din cauza de alergii. Foloseste socrela, este adevarat ca-i miros altfel lenjeriile, insa si mirosul de rufa curata si uscata la aer este ok.

    Ah, si visam frumos la minivacanta de Rusalii din Alba/Deva unde vreau sa uit de stress/cheltuieli/munca.

    1. La cinema, ca e drept 3 D pe calculator e greu ma duceam miercurea cand aveau baietii de la cinema o socoteala cu Orange si plateam un bilet la 2 oameni, acum tot miercurea e reducere pur si simplu
      fara sa fie legat de Orange

      1. N-am fost niciodata la film in 3D si nici nu ma tenteaza.
        Mergem destul de des la filme, insa la cinematografe independente, unde biletele sunt mai ieftine si nimeni nu rontaie prostii prin sala.

      2. Erau desene 3D. Nu ma intereseaza deloc mersul la cinema sa vad filme (nici nu am timp de ele). Insa i-am promis copilului caci a mancat cu o zi inainte mazare (alta premiera). Prostiile au fost fix 9 lei (punga de pop corn pentru toti 3, ceai/apa la pachet).

      3. Nu-i vorba de bani dati pe prostii, ci de ideea de a fi deranjat de cei din jur si nu vad de ce vazutul unui film ar fi asociat cu rontaiala.
        Am inteles eu ca film 3D e de desene, cind ziceam ca nu ma intereseaza inteleg ca nu ma tenteaza sa-mi duc copilul.

  3. Mie imi place mirosul rufelor care se usca la aer, nu folosesc niciodata balsam. Dar pentru miros cred ca se pot folosi uleiuri esentiale.

    Si noi avem filtru de apa si cineva care lucreaza la uzina de apa spunea ca nu bea decit apa de la robinet, garanteaza pentru ea, in schimb dupa aia depinde de tevi.
    Anul trecut intr-o revista publicau testele facute in Franta principalelor apelor imbuteliate : multe era poluate cu nitriti si pesticide , iar cele mai renumite si scumpe nu erau neaparat si cele mai „curate”. Uitati ca am gasit si pentru Romania un tabel cu apele http://verticalnews.ro/cancerul-din-apa-plata-lista-cu-valorile-nitratilor-existenti-apa-plata-care-se-vinde-in-romania/ Din motive etice eu evit sa cumpar apa de-a grupului Nestlé.

    Eu am vazut un documentar de Marie-Monique Robin, „Otrava noastra zilnica” si spuneau acolo ca apele imbuteliate sunt pline de ftalati, iar cei care au facut studiul despre continutul in ftalati au fost ei insisi asa de socati incit au renuntat complet sa cumpere astfel de apa.

    1. Numai cana de filtru nu-mi lipsea pe blat. Insa de curiozitate o sa duc o monstra de apa de-a sotului la analizat.

      1. Nu mi-am luat cana de filtru dar pun zeama a doua lamai la fiecare 5 litri de apa si uneori las si coaja inauntru

    1. Am auzit stirile cu totalul banilor care s-au dus pe mancare si bauturi cu ocazia lui 1 Mai, am ramas vreo 3 minute cu mintea blocata

    2. Destul de neconcludenta statistica, conteaza si CIT arunca.

  4. un paradox romanesc, sunt 20 la suta familii cu un singur venit pe familie si ala minim pe economie, si altii arunca in nestire…. De fapt, ce sa zic, si eu aruncam cacalau….

  5. http://www.romstal.ro/filtru-de-apa-aquaphor-topaz-cu-filtrare-mecanica-si-antibacteriana-750-lt-p8947.html

    E fff eficient ! Nu mai cari , nu mai imbogatim toti haisamii si n plus de asta BEM O APA VIE caci cea imbuteliata e moarta demult. Si mai e si model sovietic !

    sau daca nu…varianta la cana…e si alb albastra !http://www.romstal.ro/filtru-de-apa-tip-cana-aquaphor-prestige-cu-filtrare-mecanica-si-antibacteriana-300-lt-p8946.html

    1. eh dacă era alb roșie cana îți cam sta apa în gât nu? 🙂

      1. haha, a mea e albastra 😀

      2. hai Universitatea, hai CRaiova 😛

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

