Intreaga familie

Şi următorul lor de articole vine cu ajutorul Deliei 🙂

„Cum facem cu ajutorul financiar dat parintilor? As vrea sa economisim, insa avem 2 mame singure, in varsta, bolnave. La care contribuim lunar si cu bani, si cu produse, si cu contravaloarea medicamentelor (aveti idee ce scumpe sunt?)”

Nu ştiu cum se descurcă ceilalţi, eu am în ogradă o mamă şi o bunică şi ambele au pensii, bine nu că aş considera 400 de lei pensie din care bunică-mea să trăiască o lună.

Deşi, dacă mă gândesc bine ea probabil ar putea să mai şi economisească din banii ăştia.

Am de asemenea avantajul că stau împreună şi aproape de mine deci pot să dau o mână de ajutor în forme foarte variate iar când locuiam împreună era chiar mai uşor.

Cum procedez acum ? Săptămânal fac eu o piaţă şi cu ocazia asta le direcţionez un pic fără să le spun meniul săptămânii, pentru că având mâncarea în casă nu se mai gândesc să cumpere altceva.

În week-end o zi sau măcar o jumătate de zi ajung acolo şi gătesc, în stilul meu, mai lejeruţ şi apoi le las mâncarea în frigider. Dacă tot e mâncare făcută nu se mai apucă de alta.

Dacă nu ar fi atât de aproape încât să mă implic activ în schema de cumpărături aş apela la Carrefour sau MegaImage sau oricine mi-ar permite să fac cumpărăturile online şi mi-ar asigura livrarea la un preţ omenesc.

Cu medicamentele am avut un răzbel infinit cu medicul de famelie purtat cu ajutorul unei prietene farmacist, nu vă recomand să faceţi modificări de capul vostru dar mai toate medicamentele care apar pe o reţetă au o variantă sau doua mai ieftina.

Am scris despre asta aici şi ca alt exemplu Movalis-ul Compozitie
20 tablete a 7,5 mg sau 15 mg meloxicam, pret 14,6 lei, Meloxicam 20 de tablete a 15 mg 10,3 lei.

Şi tot asa la infinit cam cu toate medicamentele de pe piaţă. Aşa că m-am implicat activ, m-am dus la consultaţii şi am întrebat dacă aia e singura variantă a medicamentului sau dacă exista şi alta cu un preţ mai mic.

Bani efectiv nu dau pentru că amândouă s-ar simţi aiurea dacă ar şti vreodată cât din cheltuieli suport eu şi nu vreau asta, plătesc facturi, aprovizionez, ma ocup din umbră de treburi.

Mai mult profit de vizite pentru a glorifica ideile de economisire, săpunul de casă, pe care nimeni din familia asta nu s-a gândit să-l folosească în ultimii 50 de ani, ca atare avem un pod plin, spinările de pui care costă vreo 3 lei kilogramul şi din care se pot face supe geniale, salatele de legume care ţin loc de suplimente de vitamine, nu necesită gătire şi ncii nu costă o mână şi un picior.

Cam aşa mă descur eu, chiar aşa cine mai are alte trucuri în mânecă?

e83feac453c9502302cc66f100ed77c3

8 răspunsuri

  1. Strict cazul meu:

    Soacra. Braila, pensie 440 ron, traieste cu cumnatul care are un handicap psihic sever (primeste si el o pensie de aproximativ 250 lei lunar). Munceste in plus ca bona pentru 350-400 lei lunar. Nu se descurca. Medicamentele lor ma ajung la 200 ron lunar, ajutor in bani cam 300-400 lei la 2-3 luni dupa cum putem, detergenti/ingrijirea lor personala cca 100 ron la 2 luni. Cafea si ciocolata pentru medici primesc gratuit de la mine.

    Mama, in oras, pensie 1300, din care 500 rata credit nevoi personale (ajutor pt sora mea care-si face casa). Medicamente lunare 300 ron. Cumparaturi lunare ei de cca 100 ron, cafea gratuit. Detergenti/ingrijire personala cca 50 lei la semestru. Si cate 50 lei pe saptamana ca are grija de copil si mi-l ia de la gradinita cand nu ajungem noi.

    Si toate analizele/controalele/investigatiile/operatiile lor le-am suportat noi integral.

    Nu ma plang, o mama avem fiecare, insa spun ca in asemena conditii devine uneori frustrant sa incerci sa economisesti.

    1. Eu recunosc sunt un pic dura, bine hai s-o spunem pe aia a dreapta sunt a dracului, incearca sa limitezi ajutorul pe care li-l dai tuturor si o sa vezi ca surprinzator vor incepe sa se descurce, daca vrei neaparat sa ii ajuti cu ceva plateste in continuare medicamentele si atat. Oamenii mai au nevoie si sa fie lasati sa dea cu capul personal de pragul de sus. Practic cu pensia si banii pentru copil de la tine mama castiga 1500 de lei pe luna, o ajuta pe sora ta, nu ma bag in relatiile de familie desi nu pricep de ce ajuta un singur copil, dar ii raman 1000 de lei pe luna, cunosc oameni care merg al lucru zilnic pentru 800 de lei si reusesc sa traiasca.

  2. eu am parinti tineri – sunt inca in putere. Eu voi iesi la pensie la 67 ani, mi se pare deplasat sa ajut o persoana de 57 ani care se neglijeaza.

    Cu medicamentele, ma scuzati dar mi se par enorm de multe date in Ro. Si nu, nu o zic eu ci o zic medici belgieni fata de pacientii romani.

    1. Bunica-mea care ar 87 de ani ia numa doua tipuri de pastile, unele pentru durere de cap, io banui ca antinevralgicul care contine cofeina anhidra da dependenta dar nu o mai schimb eu la varsta asta si unele pentru oase ca deh au ceva uzura.
      Si incercam amandoua sa o tinem si pe mama pe calea cu medicamente putine, de regula ne iese 🙂

  3. Si am gasit articolul: http://www.rombel.com/interviuri-rombel/55998-romanii-care-ajung-aici-trebuie-s-respecte-belgia-i-sistemul-belgian.html

    Acelasi lucru mi l-au confirmat 2 medici de la Spitalul Saint Luc – pt necunoscatori, este spitalul cu cea mai mare rata de reusita a transplanturilor in belgia si una din cele mai bune din Europa, cu cazuri venite din toata europa (desi e f. scump…), si cu aproape 10 la suta din medici… din Romania ( sunt vreo 2 firme ce recruteaza din absolventii din Iasi).

  4. Din pacate, In Romania este extrem la moda infarctul, in special la tineri. 😦 Nu avem mame inchipuite bolnav, sunt amandoua la 65 de ani si, chiar daca s-ar neglija, nu mi se pare deloc deplasat sa le ajutam. Depinde fiecare cum isi pretuieste parintele.

    Cat despre interviul cu domn doctor, prefer sa nu comentez. Am feed-back de la 2 colege plecate in Franta. Nici vorba de asa ceva: francezii sunt mai ipohondri ca romanii. 🙂

    1. nu am nicio indoiala – lucrez cu vreo 10 francezi :))) (un exemplu, unu s-a ingrasat cu 2 kg si tine…dieta!! si e barbat slab slab!!!! – pe langa el, eu cu 8 kg luate mi-e si jena sa zic ceva 😀 ); in final speranta de viata e mai mare la francezi (82 ani), procentul de fumatori e mai mic decat in Ro, si procentul de fumatori adolescenti este de cateva ori mai mic. Si astea conteaza pentru mine.

      La mine nu e vorba de pretuit sau nepretuit parintele, dar eu nu pot sa ii subventionez fumatul si alcoolul cumparat dar si neglijenta intentionata (decide de capul ei ca nu vrea sa mai ia o perioada Eutirox si apoi se duce la dr ca uite, a slabit si e slabita si nu se simte bine).

  5. din pacate sunt multe alte probleme ce duc la infract. Ce pot sa zic la mine in familie este igiena vietii: fumatul, alcoolul, mancatul mult si multa grasime cu faina in farfurie. E drept, la mine in familie la moda sunt problemele cu ficatul (bila – interventii chirurgicale) dar si diabet si apoi atac cerebral.

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

