profit de 400%

Se prea poate ca data viitoare când tanti de la asigurări mă bate iar la cap cu oportunitatea măririi fondului meu de investitii pe zona asta să şi le ia. Nu pentru că de principiu o asigurare ar fi ceva rău, cu atât mai mult cu cât a mea e o struţocămilă despre care a cărei restructurare o să avem o discuţie eu cu ea la ceas aniversar.

S-ar putea să şi le ia pentru că nervii mei sunt prea delicaţi să mai asculte poveşti cu zâne despre cum „bănuţii ăştia”, şi am citat-o că nu pricep sub nici o forma de ce insistă să le zică bănuţi, or să îmi asigure mie la pensie o viaţă chiar mai mişto decât aia pe care o am acum când muncesc bine merci.

M-am oprit însă asupra prezentului subiect pentru că m-am gândit că or mai fi şi alţi oameni prudenţi pe lumea asta care vor să îşi facă o asigurare facultativă de pensie sau de sănătate şi vreau să le spun de ce mă bate pe mine gândul să renunţ la contract zilele astea.

Teoretic acolo strâng bani albi pentru zile negre, aproximativ 3000 de lei pe an se duc la asigurare conform primei pe care o am stabilită. Unul dintre motivele pentru care o păstrez este credinţa încăpăţânată că în următori doi ani voi naşte un pui viu şi poliţa mea fiind încheiată cu muuuult timp în urmă are nişte prevederi avantajoase la care, cu toate eforturile reunite ale unei întregi agenţii,nu au reuşit să mă facă să renunţ.

Al doilea motiv ar fi că orium nu e recomanadat să îţi ţii toate ouăle într-un coş şi prinde bine o a doua sursă de venit la momentul pensionării sau nişte bani pentru moştenitori dacă nu ajung acolo.

Al treilea motiv ar fi că par să aibă un randament mai bun decât un depozit bancar şi în caz de nevoie pot să îmi răscumpăr poliţa adică să scot bani din contul respectiv.

De ce mă gândesc să renunţ atunci? Pentru că din banii ăştia o parte se duc pe administrare, ca atare deşi dau 3000 de lei ei nu ajung toţi în contul meu, ăsta ar fi însă un cost inerent în orice instrument de gen.

Ce mă chinuie pe mine la momentul ăsta e că indiferent cât de eficienţi ar fi băieţii care administrează contul niciodată nu îmi vor aduce un profit de 400% şi cam  asta aş câştiga dacă în loc să plătesc poliţa aş face cu banii ăştia o plată anticipată la credit, nu mi-ar creste activul dar scaderea pasivului unei averi este tot o crestere.

Adică aşa cum e  structurată rata mea eu dau înapoi lunar 250 de lei din capital şi restul dobânzi, vreo 700, deci 2700 de lei sunt banii pe care îi dau înapoi într-un an  timp în care plătesc 9400 de lei dobânzi plus 500 comisionul fondului de garantare. În total 9900 de lei pe care nu i-aş mai plăti ca si cost final.

E drept că pe măsură ce aş avansa cu plata creditului dobânda se micşorează ca pondere în rată şi ar fi o idee mai bună să încep atunci o poliţă nouă de asigurare dar aşa cum spuneam la ăsta am pentru o naştere clauze pe care acum nu le mai pot negocia, aşa că eu o să păstrez probabil şi asigurarea.

Dacă însă nu aţi apucat să faceţi o asigurare, plătiţi întâi creditul, banii daţi acolo în avans vă aduc mult mai mult profit decât orice altă investiţie la momentul ăsta.

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

