Curatenia cea de toate zilele

Citeam ieri o incercare de a stabili un meniu rezonabil pentru o săptămână cu 100 de lei. La comentarii mi-a atras atentia cineva care spunea că nu mâncarea este problema ci produsele de igienă, transportul etc.

Aşa că m-am apucat de căutat cum e cu produsele astea de curăţenie că mie nu prea mi s-a părut că mi-ar face o gaură în buget.

Am deschis Carrefour online pentru că pe ăsta îl am lângă casă şi recunosc prefer să fac cumpărăturile la 5 minute de mers pe jos decât să vin 2 km cu ele în braţe de la DM unde sunt mai ietine.

Nu că asta ar fi o regulă, dacă tot trebuie să trec pe lângă DM-ul ăla intru si cumpăr un litru de ceva sau un şampon la reducere că nu mi se deteriorează silueta de la 200 de ml de ceva în geantă.

Să revenim la produsele de curăţat şi să ţinem minte regula numărul 1 Săpunul e săpun indiferent de forma în care ţi se prezintă şi face cam acelaşi lucru.

Bun cât te costă igiena ta şi curăţenia casei daca stai prost cu banii?

De ce ai nevoie:

-dischete demachiante 6 lei ajung 3 luni, deci 2 lei/luna

-demachiantul in sine in cazul meu e un sapun cu neem si tumeric,  3,15 lei pentru vreo 6 luni, 0, 52 lei/luna

-o loţiune  5,62 lei, o am,  ma tine 5 luni cam 1,1 lei /luna

o cremă 16 lei dar o ai pentru un an , 1,3 lei/luna

pastă de dinţi 4,95 lei, 6 luni sau mai bine 0,82 lei/luna

periuţă  1,78 lei, trebuie schimbata o data la 3 luni,  0,59 lei/luna

gel de dus, 3 lei pentru 250 ml, ajunge pentru 2 luni, 1,5 lei pe luna, eu am gasit in magazin o alta marca proprie care era 2 lei si miroase minunat a lamai dar nu pot dovedi nu il iau in calcul 🙂

-şampon, 5,70 lei la 500 ml, pana si eu care imi spal parul al doua zile il folosesc 4 luni, 1,4 lei/ luna

– crema de mâini, la ei nu am gasit la un pret normal dar se gasesc pe in intervalul 7 -9 lei care dureaza vreo 6 luni mai adaugam 1,5 lei/luna

o lotiune de corp  3,74 lei, minim 4 luni deci cam 1 leu pe luna

un antiperspirant  4, 49 de lei pentru un an intreg 0. 37 lei/luna

In total pentru o luna afacerea ne costa 12,1 dar putem lejer sa renuntam la dischete demachiante, crema de maini  sau lotiunea tonica , deci minimul este de 7,5 lei pe luna.

Pentru casă dacă te încăpăţânezi poţi lua un produs pentru fiecare categorie, dacă nu te asigur că săpunul lichid spală de minune chiuveta, cada şi gresia, unul din frumuşeii ăştia de 500 ml te ţine vreo 2 luni indiferent cât de împătimit al mopului eşti. Costa 1,48 lei  deci 0,74 /luna

  • Ceva de geamuri 1,64 lei, mie una imi ajunge un an cam 0,14 lei/luna
  • Un detergent universal 2,53 lei pe 4 luni 0,63 /luna
  • solutie pentru parchet 4,99, pentru alte 4 luni 1,24/ luna
  • detergent de vase  1,98 lei pentru 6 luni 0,33 /luna
  • solutia pentru cuptor 8,60 pentru un an 0,71/luna
  • pur si simplu clor  , pentru ca totusi toaleta trebe si dezinfectata4,19  lei pentru 2 litri  deci cam 0,35/luna
  • detergentul de rufe 5,15 lei 9 luni 0,57/luna
  • buretii de vase sunt cam 0,50 lei bucata
  • Mobila prefer sa o sterg pur si simplu, nu cu o laveta ci cu o carpa ca de aia se rup hainele de bumbac pe lume ca sa avem noi carpe de praf.
  • De balsamul de rufe incerc sa ma las
  • Una peste alta casa te scoate la 5,21 de lei pe luna sau chiar 3,26 daca nu tii mortis sa ai solutie dedicata pentru parchet sau cuptor
  • In mare cu o suma intre 10 si  16 lei curatenia ta si a casei pe luna sunt asigurate. Am uitat ceva?
15 răspunsuri

  1. fata de tine: iau rar gel de dus si tub mare Balea de la DM, lotiune de corp,nu am balsam de rufe, nu detergent de parchet, fara clor si nici solutie de cuptor.
    Unele rufe le spal la masina de spalat doar cu apa calda, nu cu detergent.
    La periuta de dinti; discuri demachiante, pt ca fol. rar iau numai la reduceri.
    Consum insa mult otet, si mqi qm un detergent de toaleta, detratrant din ala gel, ce e de peste an cumparat, si hartie igienica si absorbante. Mai totul de la DM din germania, ca aici nu e, si e s. s. ieftin acolo.

    1. La mine preturile difera sensibil intre DM si Carrefour, acum ca tot mi-am schimbat programul de luru am de gand sa explorez Auchan-ul, e drept ca traversez orasul pana acolo dar am transport gratuit din usa Carrefourului deci nu e distanta mai mare decat la magazinul de langa casa

  2. si ca o remarca personala: multa lume e stresata de cate chimicale sunt in mancare. Dar si pielea e un organ prin care intra in corp… chimicale.
    In plus unele le inspiram, iar cele care le mirosim zi de zi sunt si ele in cantitate mare.

    1. La un moment dat s-ar putea sa reusesc sa imi fac singura cam toate cele necesare sau sa le cumpar de la oameni care cred in formula „nu pune pe piele ce nu ai pune pe limba”, pana atunci la alea din comert cred ca si cele scumpe au tot atatea chimicale, dar au reclama mai puternica

      1. la cosmetice e o idee f. buna.
        La detergenti nu stiu produse sa fie eficiente, asa ca am incercat doar reducerea cantitatilor.

  3. si eu ma feresc de cele cu reclame.
    Pt sampon si uleiul de masaj folosesc ceva pe baza de ulei de argan ( Maroc e aproape) dar deseori am folosit ulei din bucatarie pt masaj.

  4. Ai uitat hartia igienica, paper towel… 🙂 Eu nu cumpar decat putine din lista ptr casa(detergent de vase, bureti de vase, ceva detergent ptr wc si rufe si servetele umede ieftine ptr urgente), dar la igiena personala, cand sunt mai multe persoane, sunt necesare sampoane ptr fiecare tip de par, unii accepta gel de dus, altii vor sapun, hartie igienica mai multa…2 tipuri de pasta de dinti, spalam mai multe rufe…nu am facut inca un calcul, dar o sa fac, m-ai facut curioasa…

    1. Am plecat cu gandul numai la chimicale, acum vaz ca nu am pus nici mopul :). Da, cand sunt mai multi oameni sunt necesare mai multe produse dar daca fiecare il consuma pe al lui atunci vor dura la fel de mult si pe persoana tot atat costa. Calculul asa e facut pentru o persoana, cand sunt mai multi cred ca si casa trebuie mopaita mai des 🙂

      1. 🙂 Asa e cum zici, insa nu toate persoanele au servici deocamdata!!! =D

      2. sau nu. La mine famelia s-a extins dar consumul doar de hartie igienica s-a extins (si putin la detergenti de rufe/vase). Eu spal pe jos doar cu apa, si deseori sterg cu carpe, deci iau rar lavete de mop. Ce consum insa sunt buretii de vase – deseori folosesc si aici carpe improvizate si le arunc imediat (mi se par focar de infectie).

  5. 7,5 + 10 = 17,5, adica aproape EUR 4 / luna, adica EUR 48 / an. Socotim o retributie de UER 8 / ora, rezulta ca intr-un an muncim 6 ore pentru a cumpara toate cele de mai sus 🙂

    1. Hm în România sunt cam 216 lei pe an, nu mai ştiu cât e salariul minim dar e undeva la 800-900 de lei deci la noi curăţenia minimă e cam munca pe o săptămână

  6. […] invit sa cititi articolul de AICI si comentariile aferente. In rezumat: autoarea blogului a facut un calcul despre cat costa […]

  7. Astea ar fi preturile minime, banuiesc. Ca altfel…
    Eu pe un gel de dus recomandat de medic am dat 35 de lei, fara a fi de la vreo firma deosebita. Doar pentru ca imi facea bine. si nu, nu m/a tinut doua luni. Iar cand apar copiii, toate estimarile facute de tine, care sunt destul de realiste, de altfel, se duc pe apa sambetei. Mai demult dadusem vreo 90 de lei pe o lotiune speciala si cand m-a chemat cea mica sa o vad era toata data cu ea, pe par, pe haine, peste tot. pana si scara de la patut era hidratata 🙂

    1. din motive aferente eu am renuntat la gel de dus (aveam recomandat unul f. scump si cand i-am zis dermatoloagei ca nu imi permit gel si sapun asa scump … a zis ca mai bine deloc decat din asta ieftin).
      Si avand copil, initial am sarit cheltuielile (aveam si cu ce) apoi m-am trezit: ce naiba fac??? dau sute de lei pe chimicale aiurea? sunt juma de romani care au atatia bani intr-o luna pt mancare – ei cum se descurca fara acele geluri/creme scumpe? Mor si le pica pielea? deloc, nu mor, ii vad vii si veseli si desculti si fericiti.
      Asa ca … am avut o cutie de sudocrem, ulei de masline pt masaj cand i se usca pielea si ceva de par (Bunchen sau cum se numeste marca de la DM).

      Si ne mai intrebam de ce atatea dermatite…

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

