Cumpără local

De ceva vreme, urmăresc un serial numit Eroii bucătăriei britanice în care niște oameni, figuri publice la ei in UK bănuiesc, pledează pentru consumul de sfeclă roșie, usturoi sau carne de vită.

Să nu vă imaginați că englezii au început brusc să nu mai mănânce respectivele produse, le mănâncă și încă în cantități industriale, problema este însă că le consumă din import.

Scopul întregului documentar este să încurajeze cumpărarea produselor locale, chiar dacă sunt lejer mai scumpe și mult mai greu de găsit, ca s-o spunem pe românește toată desfășurarea asta de forțe are drept scop păstrarea banilor în Anglia.

Și m-am gândit în gândul meu că dacă englezii care nu-s tocmai cei mai săraci dintre europeni face eforturile astea pentru a-și încuraja economia, am putea să facem și noi același lucru cu economia românească.

Știu că de fapt firmele nu mai sunt de mult proprietatea românilor, că grosul banilor pe care îi dau pentru produse românești merg în buzunare de altă naționalitate dar ce ar fi să visăm frumos cu toții și să facem câte un pas mic în direcția asta.

Nu pot ține în țară profitul dar toate lucrurile pe care scrie fabricat în România înseamnă că un român a fost angajat să îl producă și pentru asta a primit un salariu, mare-mic, cum o fi, că a fost plătită o factură la curent și la gaze și la apă și poate dacă avem noroc și un impozit și niște contribuții la Casa de Sănătate și la cea de pensii.

Nu cumpăr lucruri scumpe, pentru că așa m-am educat dar alea pe care le cumpăr, fie și ieftine vreau să plătească un alt român. care poate va decide să cumpere și el lucruri făcute de un alt român și așa mai departe.

Știu că sunt lucruri pe care le cumpăr pentru efectul placebo cum ar fi cremele, să fim serioși nici o cremă nu împiedică trecerea timpului și degradarea celulară, aș putea face asta numai dacă mi-aș înțelege organismul la un alt nivel decât cel de care sunt capabilă acum, dacă aș înțelege timpul altfel decât conform convenției actuale. Dacă tot cumpăr o cremă să mă aflu cu conștința împăcată de ce nu aș alege una românească fără parabeni care măcar să nu îmi facă rău?

De ce nu aș lua roșii sau castraveți de la cel pe care îl știu că are două sere modeste la marginea orașului? Poate va decide la rândul lui să cumpere folia pentru solare de la cel cu făbricuța aia mică din cealaltă margine și semințele de la altul din zonă. Poate așa peste câțiva ani cineva se va trezi că are nevoie și de cercetare sau de consultanță.

Poate ideea va prinde, poate masa critică se va schimba și în loc să cumpărăm lucruri făcute aiurea în lume le vom căuta cu predilecție pe cele locale, pentru că în fond asta este singura cale spre dezvoltare.

Regulile economiei sunt simple consumul determină producția care generează consum care necesită din nou producție și asta e cam tot, ca atare dacă tot consumi de ce să nu consumi ceva care va determina producție la tine acasă? De ce să dai banii altora?

Tu ce chestii autohtone ai cumpărat în ultima vreme?

 

5 răspunsuri

  1. Eu cumpar oua, lapte dulce, branza, legume si fructe autohtone numai de la producatorii locali. Ii stim si ei ne stiu. Faptul ca locuiesc intr-un orasel de provincie e un avantaj. Sunt multe comune in jur si oferta de produse e considerabila. Fac asta de muuulti ani si prefer sa merg la poarta omului si nu in hipermarket.
    Pentru ca tot vorbeai de creme, am si eu in vedere o crema si un parfum ale unui brand romanesc. Urmeaza sa fac o comanda. 🙂

    1. si eu ma incapatanez in firme autohtone si la pantofi si la haine si la ce mai gasesc facut aici

  2. sa stii ca nu e numai la englezi asta cu sustinerea agriculturii/productiei locale, peste tot in Europa de vest se promoveaza ideea de a cumpara local si sunt din ce in ce mai multi indivizi adera la ideea asta (vbesc de indivizii cu oarece educatie, ca sunt si aici ca peste tot oameni neinformati si ne-educati)
    eu fac asta pentru ca prefer ca banii sa ramana in tara in care traiesc si asa, chiar daca e f putin, sa am spitale, autostrazi si scoli de bun simt
    prefer sa cumpar usturoi de aici spre exemplu, decat din cel adus din Spania; nu ma incanta ca ala e mai ieftin cu 50 centi -1 euro, prefer sa cumpar crescut aici chiar daca mai scump

    1. la alimente pe langa ideea asta cu pastrarea banilor in tara mai e si o problema de prospetime, prefer rosiile rupte azi sau ieri din vrej decat alea venite cu avionul si ”imbogatite” cu ajutor de conservare

  3. si eu fac asta. Si in Romania faceam asta.
    Prima mea motivatie a fost si ramane: ecologia. Produsul nu e transportat cu consum de benzina de la sute-mii de km.
    Astazi, o fac pt a sustine economia locala, producatorul local. Le zic mereu: revin sambata sa iau la fel/ nu vin sambata viitoare. La inceput nu ma tineau minte, dar acum da, conteaza sa stie ca au clienti, imi place sa iau de la aceleasi persoane.
    De unde iau, iau ca e proaspat: vand tot in 2-3 ore. Bine, factorul primar e pretul deseori putin mai mic, dar si ca gustul produselor e altul, e de la tara.

    La anumite produse, calitatea nu se compara: oua, lapte, legume+fructe de sezon, carne. Si astea sunt cam 80% din cumparaturile mele saptamanale.

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

