Salatele

Mi-aduc aminte de când eram mică de salăţile din grădina ursului, a fost cam singura data când m-a interesat să mănânc salată până am crescut şi am descoperit termeni ca boli cardiace, colesterol, celulită pricepeţi ideea.

Amu’ în viaţa mea nu am crezut că drumul spre rai e pavat cu salată, spre moarte poate, dar spre rai trebuie să mai existe ceva prin farfurie, oricum mai nou am văzut că optica s-a mai modificat şi colesterolul nu mai e dracul de altă dată. Nu mai departe de azi dimineaţă o tanti doctor spunea  la tv că lipsa colesterolului se lasă cu infertilitate şi lipsă de hormoni sexuali.

Salatele mele nu sunt fix alea clasice cu trei frunze de lăptucă şi atât. eu le adaptez larg.

Despre salata marocană am scris aici.

Zilele astea vine, vine primăvara şi am trecut pe verde.Baza salatei o reprezintă reprezintă spanacul, că aici e ieftin, cu 2 lei umpli un castron. Lăptucile nu prea îmi plac la gust dar intenţionez să mai experimentez cu ele şi să le mai dau o şansă.

După asta vine o chită sănătoasă de pătrunjel sau mărar, ce mi se arată pe ziua aia, care e şi asta alt leu.

Dacă aş rămâne aici aş ajunge divă în cel mai scurt timp dar mie îmi place călătoria spre momentul ăsta deci nu mă grăbesc.

Adaug după inspiraţie şi cuprinsul frigiderului: morcovi, ciuperci ( am descoperit că champinioanele crude sunt demenţiale), brânză da’ mai puţină că asta e pe bani cum ar veni :P, măsline.

Sunt zile în care adaug o fâşie de pui tăiată în bucăţele mici şi trase la tigaie, asta e varianta de dulce .Am încercat combinaţia de verdeţuri cu un ou poşat şi a fost bună, cred că o să încerc şi cu unul fiert normal, acum am luat de la mama nişte nuci să văd cum dă şi cu ele.

Ideea e simplă într-un castron de spanac rupt cu blândeţe în bucăţi se adaugă un pătrunjel, un mărar, un cimbru în curând când o ieşi cel verde, se adaugă doua ingrediente mai consistente şi în cantităţi mai de criză: ciuperci, pui, branză, ton, porumb, ou, morcovi, măsline, avocado, ce vă face cu ochiul şi cum vă place combinaţia .

Se toarnă generos peste o lingură de ulei de măsline sau altul care vă place, zeama de la o lămâie sau ceva oţet de mere, un praf de sare, unul de piper, se amestecă şi se savurează cu bucurie.

Despre bucurie trebuie să scriu alt post, că eu cred că avem nişte deficienţe la bucuria cu care mâncăm, dar deja m-am lungit aici.

Asta e salata mea de aseara, daca poza a ieşit prost de vină e telefonul nu lipsa mea de talent 😛

10993500_1049936138356723_9164481979604664097_n

 

2 răspunsuri

  1. eu mai adaug si:
    -morcov ras
    -telina radacina rasa
    -telina frunze + tulpine tocate marunt
    -germeni si frunze crescute de mine (ridiche, morcov,pastarnac, telina, etc)
    -orice fel de seminte (de obicei de floarea soarelui sau de dovleac)
    -un mar ras
    -fasolica/naut fiert (fierb o data cantitate mare, portionez si am pt salata de peste 3-4 zile, sau daca vreau congelez si rezista si mai mult)

    Salatele la noi sunt de baza, inventez la ele.
    etc.

    1. Morcovul il tai in betisoare pentru ca sunt incapabila sa il dau pe razatoare fara sa imi sacrific degetele dar ai dreptate un pic de imaginatie si poti face orice salata pe lumea asta. Cand ajung intr-un supermarket serios, ca eu am langa mine un carrefour de buzunar si nu se gasesc multe, intentionez sa imi iau linte is curioasa foc.

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

