Fulgii de zapada

Marile spirite gândesc la fel, săptămana trecută mă baladam pe The Simple Dollar şi am regăsit o strategie pe care o folosesc şi eu numai că ei au botezat-o mai frumos „Fulgi de zăpadă”.

Ştim cu toţii cum e treaba cu bulgărele de plătit datoriile, acolo vorbim totuşi de sume care să facă o diferenţă cât de cât semnificativă, fulgii de zăpadă sunt ca o joacă.

În dicţionarul meu îi spuneam afacerii „celălalt buzunar”. Fiecare sumă minusculă salvată de la o cumpărătură aiurea sau măcar nenecesară trebuia să treacă obligatoriu în celalalt buzunar şi să uit de ea ca şi când ar fi fost cheltuită.

Adică plec de acasă cu 50 de lei la mine, teoretic vorbind, în drum trec de gogoşerie şi deşi miros frumos refuz să îmi iau gogoaşa aia care costă numai 2 lei. Este drept că 2 lei nu or să schimbe fundamental balanţa creditului meu, e la fel de drept că în exemplul ăsta mie mi-e uşor să rezist că nu îmi plac gogoşile. Dar după ce am rezistat tentaţiei, iau doi lei şi îi mut în alt buzunar, unde nu mă mai ating de ei.

La un moment dat în cursul zilei poate mi se pare o idee bună să mă duc la o cafea,  cochetez cu un ceva cu frişcă, plin de calorii şi cu vreo 4 – 5 lei mai scump decât cafeaua. Renunţ la cevaul cu frişcă şi  mut cei 4 lei, poate renunţ la cafea cu tot şi pun 10 lei în celălalt buzunar.

Poate mă decid să mă bucur de soare sau ploaie şi în loc să iau un autobuz sau un taxi merg pe jos, mai strecor în celălalt buzunar 2 sau 5 lei după caz.

Şi treaba asta continua la nesfarşit, nu m-am dus la sală şi am preferat să mă descurc în sufragerie?  Încă 15 lei. Mi-am luat mere în loc de prăjituri? Încă un leu diferenţa dintre un kilogram de mere şi o prăjitură merg în alt buzunar.

( Nici aici nu cred că fac vreun sacrificiu, in ultima vreme prăjiturile au devenit de nemâncat din cauza unui gust de plastic)

Dacă te ţii te treaba asta este aproape imposibil sa nu fi pus deoparte 5 – 10 lei, adică 150 – 300 de lei pe lună, care chiar te pot ajuta dacă se adaugă bulgărelui şi pe care habar nu aveai pe ce i-ai dat şi când.

Singura condiţie este să îi scoţi efectiv din buzunar, să te comporţi de parcă i-ai fi dat deja. În modul meu de organizare, acasă există o cutie aurie în care în fiecare seară transfer banii pe care i-am tot scos din buzunar. În varianta americană fiecare  sumă era transferată într-un cont. Ei sunt mai tehnici decât mine sau mai ancoraţi în treaba asta cu banca online dar funcţionează şi varianta noastră fără probleme vă asigur.

Cu răbdare la finalul anului prin metoda asta o să achit undeva între 2 şi 4 rate la casă şi asta fără să fi pierdut ceva care mi-ar fi influenţat pozitiv viaţa.

 

2 răspunsuri

  1. Pe principiul tau: un coleg de birou a calculat la sfarsitul anului trecut cati bani a dat pe cafea la barul de la colt. 3 cafele pe zi, 220 zile lucratoare.

    1. Eu am sarit 3 zile peste cafeaua de la lucru saptamana asta, daca mai sar noua zile as putea sa imi cumpar neste ghete

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

