Salata de vinete

Să mai dăm un semn de viaţă, de data asta culinar, că e vineri, că e post, că e vară şi mâncarea uşoară e taman indicată, plus că ne apropiem de un post de 2 săptămâni parcă şi deh nu om trăi numai cu lubeniţă, deşi intenţia mea asta ar fi.

Azi salata de vinete a la bunică-mea, care în viaţa ei nu a suportat maioneza în faţa ochilor.

Ce îţi trebuie:

  • 3 vinete dolofane, din alea rotunde şi groase, varianta lunguiaţă si cu siluetă de fotomodel nu e indicata
  • o roşioară medie
  • 2 cepe sanatoase
  • un ardei gras sau capia sau gogosar, esenţial e să nu fie iute
  • 5 linguri de ulei
  • un praf de sare
  • -o bere ( bine, peste asta puteţi sări dar se va dovedi utila în tehnica de lucru)

Se pun ceremonios vinetele în tavă, apoi la copt în cuptor, berea merge la frigider, daca se poate congelator

Se fac diverse prin casa vreme de o oră sau cât îi ia cuptorului vostru să coacă vinetele. Din când în când, cam la juma de oră le răsuciţi în tavă, ce vouă vă place să vă bronzaţi numai pe o parte?  Sunt coapte atunci când au devenit moi, nu, nu le probaţi cu degetul că ard, oricum este evident că şi-au pierdut forma şi nu se mai ţin bine pe picioare.

Când s-au copt vinetele le scoatem să se răcească un pic, scoatem şi berea să nu devina gheaţă. Curăţim roşia de piele, ideal dând peste ea cu  dosul lamei cuţitului, după care pieliţa aproape pleacă singură şi o tocam frumos şi mărunt într-un castronel.

Tăiem ardeiul cât de mărunt ne lasă sufletul, talentul şi răbdarea, aceste trei Norne ale bucătărelii şi  ale vieţii în general.

Chemăm bărbatul casei să toace ceapa, dacă nu e în zonă luăm o gură de bere pentru încurajare şi o tăiem personal, după care luăm şi o pauză de 5 minute să terminăm cu plânsul.

La ora asta vinetele trebuie să fie călduţe deja, practicăm o tăietură lungă şi voiasă, încercăm să jupuim coaja,. Daca se desface de geniu, dacă nu folosim o lingură de lemn să scoatem leguma din coajă. Punem vinetele astfel despuiate în castron  şi le pasăm destoinic cu lingura sus menţionată.

Dacă le-am copt cum trebuie ar trebui să fie oricum moi şi repede ascultătoare.

Mai luăm o gură de bere, ocazie cu care ne răcorim degeţele înfierbântate de vinete pe sticla rece.

Punem uleiul în tigaie, călim ceapa şi ardeiul, cand ceapa e aurie adăugăm roşia, apoi vinetele, punem sare după gust şi în vreo 10 minute aventura e gata. O transferăm la loc în castron şi o mâncăm caldă sau rece după cum se nimereşte.

La mine vinetele sunt 4 lei kilogramul şi am folosit 2 kilograme, roşia, ardeiul si ceapa impreună să mai facă 2 lei. Ajungem la legendarii 10 lei pentru reţetă şi ies lejer 8 portii din cantitate, deci 1, 20 lei/ porţie Varinata cu bere e cu 2 lei mai scumpă, asta e, arta cere sacrificii.

unnamed

8 răspunsuri

  1. Credeam ca numai la mine acasa tocatul cepei revine sotului.La cate lacrimi am varsat in 30 de ani, meritam si eu o pasuza! o sa incerc si ei reteta cu rosii si ardei si trasa la tigaie. Este o nouatate pentru mine.

    1. E geniala, anul trecut chiar m-am mobilizat si am facut cateva borcane pentru iarna 🙂

  2. sta si iarna la borcan, fix in forma asta? Ca mi-as face si eu vreo 100 de borcane 🙂

    1. Cred ca depinde cat esti de priceput la conserve, am avut ghinion cu un singur borcan care a capatat un gust ciudat, banui ca nu l-am inchis cum trebuie, in rest au prins asa bine in postul Craciunului 🙂

      1. atunci tre sa incerc!
        O sa sterilizez borcanele cu mancarea de vinete in ele, preventiv.

      2. bafta, nu mai stiu preturile de anul trecut dar cred ca am iesit undeva la 3 lei borcanul de 750 g, si prin decembrie vinetele erau 8 lei kilogramul, ardeii si rosiie la fel, plus recunosc, nu le am pe astea cu sterilizat borcane, inca 😛

  3. Cat despre cine nu ii place cu maioneza (motivele nu sunt relevante), alternativa este: frecate cu putin ulei, si … cateva linguri de iaurt. Devine mai usoara/racoroasa. Eu coceam 3-4kg de vinete intr-o tura, si aveam pt urmatoarele1-2 sapt. pt mic dejun (lenea ramane lene).

  4. […] produs o promoţie de salată de vinete, una de chiftele iar mâine urmează macaroanele cu brânză. Am dat vreo 30 de lei pe provizii dar […]

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

