3 tehnici utile

Zilele astea funcţionez mai încet, am nevoie de vacanţă şi ea se încăpăţânează să întârzie. Aşa că în loc să fi citit 30 de bloguri în căutarea unor idei măreţe, am răsfoit numai vreo două trei şi am rămas cu trei tehnici de implementat în propriile obiceiuri.

  1. Să stabilesc provocări pe termen scurt, o săptămână sau două. E drept nu sunt consecventă de felul meu, mă plictisesc rapid dar, dacă am reuşit să îmi formez un obicei, sunt în stare să mă ţin de el o viaţă. Problema e până ajung să îl formez.

Provocările astea scurte ar putea fi exact ce îmi trebuie pentru a vedea dacă un obicei mi se potriveşte fără panică pe care o aduc de regulă „deciziile măreţe” cum ar fi de azi nu mai fac….. indiferent ce chestie plăcută mie dar inutilă în general.

Aşa că voi încerca o săptămână sau două în care să nu cumpăr decât mâncare şi aia la minim, o săptămână sau două în care să nu mai pierd timpul, o săptămână sau două fără televizor.

În prima zi de vacanţă o să fac un program cu derularea provocărilor astea, poate mai vrea cineva să se adauge, cunoscut fiind că nefericirii îi place compania.

  1. Să îmi creez cartea mea de bucate, într-un fel am început aici, cu reţetele de 10 lei. Trebuie să îţi fie destul de clar ce poţi găti repede, gustos, sănătos, să îţi placă rezultatul  şi cu costuri mici, teebuie să ai în minte sau pe o aplicaţie ceva lista ingredientelor pentru mâncărurile astea ca să poţi vâna reducerile atunci când există şi când cumpărăturile la reduceri au sens. Slavă Domnului, mie una îmi place orezul, pot găti orezul într-o infinitate de moduri  şi ăsta e unul dn cele mai nepretenţioase îngrediente pe care le poţi găsi pe lumea asta. Cam acelaşi lucru e valabil pentru paste. Cu bazele astea două şi ceva legume pot acoperi calm vreo 6 luni de bucătăreală.
  2. Una din provocări presupune să ţii o săptămână socoteala fiecărui leu cheltuit. Am găsit însă şi un corolar, o tehnică un pic mai agresivă de evidenţiere a banilor daţi aiurea. Se bazează pe bonurile fiscale sau mă rog lista achiziţiilor dacă sunt din cele pe care nu ai primit bon şi 2 markere, în culori ţipătoare, una pentru „cheltuielile bune”, una pentru „cheltuielile rele”, întotdeauna am avut memorie vizuală, s-ar putea ca imaginile alea viu colorate să mă ajute mai mult data viitoare când decid să ies la cumpărături decât o sută de predici ţinute cu voce scăzută în mintea mea.

3f7c5b48dafd84f54c253690d15dc319

2 răspunsuri

  1. Realiste si usor de aplicat , si pun pariu, ca rezultatele nu se vor lasa mult asteptate ! O sa le pun si eu in practica , pentru ca si eu trebuie sa trag de mine , cand e vorba de mentinerea unui obicei ! O zi buna sa ai !

    1. Dap consecventa ne omoara, ca altfel idei bune sunt multe dar cine sa se tina de noi sa le aplicam zilnic 🙂

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

