Haine cu l’air du temps, la propriu

Nu am avut timp zilele astea sa scriu si in continuarea nu prea am. Am intrat numai sa va spun o poveste frumoasa inspirata de Irina si perdele ei. A trebuit sa particip al un eveniment de traditie sa zic, se sarbatoreau 150 de ani de la ceva si aveam nevoie de o tinuta relaxat eleganta. Asa ca am facut un lucru minunat de inteligent de care inca ma mai minunez. Am facut o incursiune in lada bunicii si m-am aprovizionat cu o ie de pe la 1940.

Lasa ca e frumoasa, dar nu ai idee cum te simti purtand asa ceva, cand iti privesti manecile si iti dai seama ca acum 74 de ani ele ieseau la hora, din aia adevarata, ca peste ele a trecut un razboi, ca au asteptat cuminti sa treaca regim dupa regim si moda dupa moda pana cand ne vom intoarce la radacini si ne vom redescoperi eleganta innascuta.

Si ne-am intors. Eu am avut noroc, am o provizie serioasa de ii asa ca nu stiu daca sa imi mai fac una, nu zic sa va cumparati una ca-s destul de scumpe, desi sunt universale si pot fi purtate la fel de bine la lucru si la ocazii, dar v-ati gandit sa va brodati o ie a vosatra, simpla si minunata, una facuta cu dragoste pe care sa o poarte si nepotii?

Imagine

9 răspunsuri

  1. Cumva, fiindca am vazut ii purtate doar pe la ansambluri de muzica populara si televizor (culmea, nu?), mi se pare putin ciudat sa consider o ie ca pe ceva ce ai purta zilnic 🙂 Genul ala de port traditional care merge doar la ocazii :))

    Oricum, ia din fotografie te prinde foarte bine si clar s-a tinut foarte bine daca are atata amar de ani!

    1. Sunt ii pe care le poti purta zilnic, alea facute automat pe cale le aveam cand eram mici, astea cusute manual presupun multa munca, dar in fond depinde de model, una cu broderii simple ar merge oriunde 🙂

  2. E deosebita ia ta. Un model superb pe care nu l-am mai vazut pana acum, are si bucati crosetate in ea nu-i asa?. Si eu am purtat de curand ia bunicii in Germania.

  3. ce ma surprinde pe mine e dantela aia de pe ie, care trebuie sa fi fost facuta de mana, ceea ce, pentru cine stie sa croseteze, este o adevarata performanta, la cat de fina este.
    n-as fi zis ca iile vor capata asa mare succes din nou. simtim cu totii oare nevoia sa ne ancoram in trecut, cand viata parea a avea un ritm mai normal?

    1. Nu sunt părţi croşetate, e brodată cu acul, e mai complicat se trag întâi o.parte din firele ţesăturii şi apoi se cos

  4. e foarte frumoasa, si iti sta foarte bine!am si eu o ie veche, dar imi este mare

    1. LA mine problema este invers, sunt prea inalta pentru iile astea, am una fabuloasa pe care ar fi trebuit sa o port acum vreo 10 ani dar deh, pe atunci ni nu stiam ca exista 🙂

  5. e magnifica!!!
    Eu incerc sa imi cos una….

    1. Inca vreau si eu sa imi cos una, pentru ca astea asa frumoase cum sunt imi sunt cam mici, pentru ca vreau una simpla cu alb si verde cred, pentru ca stiu, pentru ca pot si pentru ca imi place, ma relaxeaza operatiunea in sine 🙂

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

