Paine cu chimen

Că am tot vorbit de mâncarea sănătoasă, mă rog aia în care ştii  cât de cât ce mănânci, azi m-am trezit curioasă să văd de ce e aşa greu să faci pâine acasă.

Demersurile au fost cam aşa: trezit, făcut cafeaua, framantat, baut cafeaua care se racise acceptabil cat s-a dospit pâinea, pus în tavă, trântit în cuptor şi tras o tura de Kitchen scamble pe Facebook cat s-a copt că tot era sărbătoare.

Practic făcutul pâinii mi-a luat vreo 20 de minute restul fiind timp de aşteptare în care poţi face orice altceva că nici nu se dospeşte, nici nu se coace mai repede dacă stai să o ţii în braţe.

E drept eu am făcut multă, adică o tavă de pâinici care evident ajung şi mâine deci în măsura în care nu sunteţi mari pasionaţi de pâine înjumătăţi-ţi cantităţile:

–         1kg de făină

–         2 plicuri drojdie instant de la Coseli

–         600 ml apă călduţă

–         100 ml ulei

–         un plic de seminţe de chimen (mi s-a părut o idee de geniu la varză la cuptor şi chiar a fost)

Tehnici de luptă

Încălzeşte apa la 38 de grade ( bine nu ştiu daca atâtea avea, era plăcută al deget)

Toarnă făina în vasul de frământat, adaugă drojdia, asta aşa se amestecă direct în făină, pune şi chimenul şi amestecă.

Topeşte o linguriţă de sare şi una de zahăr în apă, fă loc în mijlocul făinii, toarnă apa şi uleiul, frământă voios vreo 5 minute până se formează aluatul  şi se desprinde de pe degete.

Acoperă şi lasă la cald să se dospească, revino în 30 de minute, dă formă, eu am ales chifle, dar le-am înghesuit în tavă şi nu au mai ieşit rotunde, unge tava cu ulei, pune pâinea la cuptorul preîncălzit, las-o vreo 30 de minute al 200 de grade. Verifică şi scoate tava din cuptor daca e gata

A durat mai mult să povestesc decât să o fac, cantităţile nu sunt sacrosante, ajustaţi fie mai multă făină, fie mai multă apă, fie un strop în plus de ulei, vă spune el aluatul ce îi trebuie.

În concluzie chiar nu e mult timp pierdut cu pâinea de casă, painea pe doua zile costa vreo 4 lei, iar gustul e incomparabil.

Imagine

3 răspunsuri

  1. La concluzia asta am ajuns si noi, ca nu se pierde mult timp in casa cu painea si e clar superioara celei din comert. Acum, de cand cu salatele, am rarit-o cu painea facuta in casa, fiindca parca nu merge la fel ca cea din comert cu sosul de la o salata de rosii :))

  2. Arata foarte bine chiflele tale! Eu prefer masina de paine, din comoditate, recunosc, dar nu se compara cu painea facuta in cuptor si framantata de mana, cel putin asa mi se pare mie 🙂

    1. Am trecut o masina de paine pe lista de candva, acum nu si-ar justifica pretul, sa fac paine numai pentru mine

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

