Saptamana de lucru in 4 ore

De ceva vreme mă bătea gândul să citesc Săptămâna de lucru în 4 ore a lui Tim Ferris, o vreme nu  se mai găsea pe piaţă, apoi am uitat, azi dimineaţă mi-am adus aminte de ea şi am căutat-o.

         Vestea buna e ca se gaseste din nou, vestea proasta ca era imposibil să îmi fie livrată instant, dap, am limite încă nu pot materializa lucruri cu puterea voinţei 😛

         Aşa că am căutat-o online şi de data asta planeţii s-au aliniat să am noroc.

         Cartea este interesantă, ideile destul de provocatoare. Omul predică un alt sistem de credinţe decât ăla cu care am crescut noi de la grădiniţă.

         În cartea lui vei întâlni concepte noi, cel puţin pentru mine au fost cum ar fi:

–         munca de dragul muncii (W4W) aia pe care o prestăm automat fără să ne gândim la rezultat, fără să găsim metode de eficientizare, fără să ne punem întrebări în general.

–         Eustres-ul care  e un fel de stres pozitiv, de tensiune nervoasă pozitivă mai exact, cea la care te supui cu plăcere, influenţa unui mentor în care crezi, sfaturile unui antrenor care să te împingă în faţă, o tensiune  care să te energizeze, să te entuziasmeze.

–         Categoria Noilor Bogaţi, oameni care nu sunt nepărat milionari, deşi nici unul nu respinge ideea, dar care au atins stilul de viaţă al unor milionari.

–         Crezul Noilor Bogaţi „Realitatea este negociabilă. Cu excepţia ştiinţei şi dreptului toate regulile pot fi ocolite sau înfrânte, şi nu neapărat în mod incorect.”

Dincolo de ce spune el vă asigur că şi în domeniul dreptului mai toate regulile pot fi ocolite iar ştiinţa a dat destul exemple de legi imuabile care au fost schimbate de-a lungul timpului.

Cartea asta nu este una pe care să o alegi dacă vrei să înveţi să strângi bani, dacă te interesează un plan drăguţ de investiţii care să îţi asigure stabilitate şi de ce nu prosperitate financiară la vârsta pensionării sau independenţă financiară mai rapidă.

În primul tând pentru că Ferris nu crede în pensie, ideea de a-ţi amâna viaţa pentru momentul în care vei fi în sfârţit liber şi vei avea şi ceva bani îi e străină.

El crede cu tărie că perioadele de vacanţă trebuie intercalate periodic de-a lungul vieţii, că nu trebuie să aştepţi un an pentru concediu, că poţi pleca frecvent în căutarea aventurii.

Este o carte a gândirii laterale. Mi-a rămas în minte exemplul campionului olimpic la ski, care era mustrat de antrenori că petrece prea mult timp îngrijindu-se de afacerile sale, şi acestă lipsă de „dedicaţie” pentru sport risca sa il scoata din echipa olimpică deşi avea rezultate bune pentru că nu părea de încredere. Pus în faţa unei opţiuni de genul „una din ele” el a ales „ambele”, s-a mutat în Australia, a concurat împotriva foştilot colegi şi a concurat.

Asta ar fi ideea generală a cărţii „ Regulile de bun simţ ale lumii reale sunt o colectie fragila de iluzii întarite de societate”.

Destul de uşor de citit şi structurată pe cele patru puncte ale sistemului său de gândire : D – de la definire, E- de la eliminare, A- de la automatizare ( a venitului) şi L- de la eliberare , adică DEAL (afacere) te învaţă să îţi asiguri cele trei resurse necesare stilului lui de viaţă : timp, bani, mobilitate.

Dacă vrei să o cumperi se găseşte aici.

Dacă vrei să o frunzăreşti se găseşte aici, din pacate nu am gasit o versiune online in română.

 

 

 Imagine

Un răspuns

  1. Și eu tot am spus că o voi citi și nu am mai citit-o, dar acum m-ai făcut curioasă.

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

