Ordine si disciplina :P

Citeam azi, că eu citesc mult pe cuvânt, postarea Iuliei despre ziua fără cheltuieli. Când a scris ea pentru prima dată de treaba asta, am vrut să îmi anunţ participarea cu surle şi trâmbiţe, apoi am tăcut, mi se părea că aş fura startul pentru că eu practicam de mult treaba asta.

În primul rând am ajuns aici datorită geografiei, mama sta la vreo 30 de minute de oraş treabă care implică un drum cu autobuzul şi un kilometru pe jos până în staţie, plimbare prin natură. Vineri scap de oraş şi mă mai întorc luni, deci de ani de  zile în week-end nu cumpăr nimic.

E drept acum ceva ani mai păcătuiam la magazinul din sat cu o îngheţată sau o sticlă de suc, până am descoperit că îmi pot plăti biletul de autobuz dus- întors spre oraş cu adaosul pentru o singură sticlă de suc, aşa că iau frumos un bax de la en gros şi îmi văd de treburile mele o lună de zile sau pun mîna şi redactez singură îngheţata.

Pe urmă am marele avantaj de a fi superstiţioasă aşa că lunea sau pe data de 1 a lunii trebuie să fie criză mondială să dau vreun leu ca să nu stabilesc aşa obiceiul pentru tot intervalul.

Am rămas la un total de 4 zile pe săptămână în care mai fac cumpărături şi am încercat să scot şi din astea una ca să mă încadrez în provocare.

Nu mi-a ieşit mereu, dar nu mă plâng, la început nici aia cu week-end-ul nu îmi ieşea, fie şi numai faptul că am vrut să încerc îmi creşte disciplina. E o prostie să te enervezi că nu ţi-a ieşit din prima, că ai mai dat totuşi bani pe câteceva.

E ca şi cum te-ai duce la sală o oră şi ai vrea să fi ajuns de la 150 de kile la abdomen cu pătrăţele, autocontrolul ăsta se dobândeşte cu răbdare în timp, important este că încerci, că  repeţi, că nu te dai bătut, până la urmă o să ajungi tu şi la ziua în care cel mai covrig îţi va face cu ochiul iar tu îl vei ignora că e ziua fără cheltuieli şi mâine un covrig la fel de apetisant va fi la datorie.

Un răspuns

  1. Cam asa e la mine, eu sunt la inceput cu treaba asta cu zile fara cheltuiala, dar sunt hotarat sa fac totul sa mearga. Din pacate, n-am prins de la familie superstitia cu cheltuitul de bani lunea si pe 1, tare usor mi-ar fi fost acum sa am zile fara cheltuieli 🙂

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

