Viata simpla

Poate postarea asta nu e chiar aşa potrivită pe nişa blogului. Nu cred să dau vreun sfat financiar în cuprinsul ei, de fapt nici nu intenţionez să dau vreun fel de sfat sunt numai nişte concluzii.

Aşa cum am descoperit mai de mult, oamenii au un talent nenatural de a nu-şi trăi viaţa, uneori mi se pare că de fapt o consumăm, că noi sunsumăm tot fără să trăim.

Ne mâncăm mâncarea în grabă fără a-i da timp de la început până la sfârşit. Deşi am o grădină nu cred că voi ajunge vreodată să mănânc numai produsele pe care le-am crescut acolo cu mânuţele mele. Nu. Cu siguranţă voi cumpăra, legume crescute de alţii, legume cărora nu le-a spus nimeni poveşti în timp ce le plivea de buruieni, legume cărora nu le-am împărtăşit visele mele de viitor încă de pe când era promisiuni de rod.

Asta nu mă va împiedica însă să le tratez cum se cuvine după ce le-am cumpărat. O legumă, un fruct, o bucată de carne sunt miracole, au fost necesare mii de ani de evoluţie pentru ca o roşie să stea pe masa mea.

A fost nevoie de o sămânţă şi pământ, şi apă şi soare şi grijă ca plăntuţa să producă fructul şi foarte rar ne aducem aminte să fim recunoscători pentru existenţa mâncării.

Nu sunt cea mai religioasă persoană, poate chiar deloc, dar că spui Tatăl nostru, vreo mantră hindusă sau un simplu Mulţumesc  la vremea când îţi frămânţi pâinea sau pregăteşti mâncarea ar trebui să aibă acelaşi efect de purificare.

Nu e nevoie să îmi schimb cu mult stilul de viaţă, nu sunt genul care îşi ai mâncarea la tv sau în faţa calculatorului sau la masa de lucru. Există un timp pentru mâncat şi un timp pentru celelalte şi nu le amestec. Dar trebuie să îmi mai schimb un pic gândurile, când mănânc să fiu atentă la ce fac, să simt gustul, să mă bucur de el, să recunosc îmbinarea condimentelor cu mâncarea, când mănânc pe asta ar trebui să fie concentrată mintea mea, nu pe ce voi scrie azi pe blog, pentru că aşa nici articolul nu va fi scris, nici gustul mâncării nu mi-l voi aminti. Cum să mă hrănească ceva ce eu consum fără să apreciez?

Ne dormim somnul în grabă, întârziem mult după miezul nopţii cu nasul în câte ceva, ne întindem în pat şi fie adormim instant ca bolovanii şi ne trezim când sună ceasul ca şi când abia am fi închis ochii, fie ne răsucim de pe o parte pe alta şi în loc să ne bucurăm de patul confortabil, de salteaua dreaptă, de perna parfumată şi de pilota călduroasă ne facem griji pentru orice altceva pe lumea asta.

Ne umplem casele cu lucruri, pe care nu avem timp să le folosim ocupaţi să plătim pentru ele sau, şi mai rău, atenţi la ce şi-au luat ceilalţi să nu  cumva să rămânem în urmă.

Avem nevoie de atât de puţine lucruri şi totuşi aveam tendinţa asta de aglomerare, nu ştim să facem deosebirea între nevoie şi dorinţă.

Aşa cum spuneam azi e o zi fără gânduri despre finanţe, deşi dacă ne-am limita la ce ne trebuie, finanţele noastre s-ar simţi mult mai bine, e o zi cu principii care o să văd cum le integrez în viaţa mea de aici încolo.

 

fb9b9f0c69c17c8badf1a7a11a3e1609

 

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

