Dulceata

Ştiu că dacă ar fi să aleg calea corectă din punct de vedere al unui nutriţionist, aş mânca acum câte fructe pot şi apoi mi-aş vedea de treabă orientându-mă în fiecare sezon după fructele perioade, proaspete.

Dar eu mi-s mare amatoare de clătite cu dulceaţă şi de rulade şi de tort de ciocolată cu un strat fin serios de gem aromat.

Cu alte conserve nu m-am consumat niciodată sufleteşte, e drept nici nu le-am dus dorul că se ocupă mama sau bunică-mea de treaba asta, mă rog, se ocupau că le-a mai lăsat şi pe ele entuziasmul. Cine ştie poate cu timpul îmi voi extinde aria preocupărilor şi la alte forme mai puţin dulci, până la momentul ăla ne vom ocupa exclusiv de dulceaţă şi bulion, eh bine şi pasta de ardei, sunt dependentă de pasta de ardei.

Ce am constatat azi în piaţă:

–         Că aş putea face dulceaţă de căpşuni, erau 6 lei kilogramul, momentan o să văd ce oferă producţia proprie, din care s-au marcat deja două borcane, dacă ale mele din grădină ( pe care iar trebuie să le scot din ierburi şi necazuri) mă vor dezamăgi grav, săptămâna viitoare funcţie şi de preţ (fie rămâne ăsta, fie mai scade) o să investesc în vreo 5 kilograme de căpşuni pentru dulceaţă

–         Cireşele nu merită, cel puţin nu acum , alea cu 6 lei sunt mai mult sâmbure, din cele cu 11 lei nu am de gând să cumpăr pentru dulceaţă

–         Caisele, se prezentau respectabil, erau vreo 5, 5 lei, dacă mai scad poate, dacă nu o să privesc cu încredere spre zarzării din grădină (neşte rude mai de la ţară ale caisului) din care se poate obţine o minune de gem dulce acrişor

–         La vişine am speranţe tot din producţia proprie, deşi sincer atât îmi place dulceaţa de vişine încât dacă ale mele sunt insuficiente (şi or să fie că vişinii sunt tineri) şi nici o mătuşă nu îmi donează vreo 10 kile de poame o să cumpăr câteva la un preţ rezonabil.

–         Tot priun iunie se face dulceaţa de corcoduşe, în caz că nu aţi încercat vreodată, este genială la clătite, dulce acrişoara, un pic parfumată. Bine mă pricep de nu mai pot la pomi şi sunt atâtea soiuri de corcoduşe că e greu să povestesc care e ăla care mi se pare mie potrivit, sunt nişte corcoduşe mari, roşii, cu aromă de pepene şi care se desfac uşor în jumătăţi pentru scoaterea sâmburelui.

–         Despre alte fructe nu îmi fac planuri în momentul ăsta că deh, nu e sezonul lor, până atunci poate piersicii îşi revin miraculos ( aş vrea eu, a trecut o ploaie acum vreo 2 săptămâni care i-a lăsat fără frunze şi nici fructelor nu le prevăd un viitor măreţ), poate scade preţul şi la piersici şi la nectarine şi de regulă în toamnă prunele sunt aproape gratis

–         Clar la un moment dat voi face dulceaţă de ardei iuţi că mi s-a pus pata pe ea

Alte idei?

870d8f85479fb0761c97b3379003aacc

11 răspunsuri

  1. mie imi plac doar dulceturile de capsuni, caise, cirese amare, zmeura si trandafiri. Din pacate am zero productie proprie la capitolele astea, deocamdata :)), asa ca voi cumpara de zor. A, si imi place mult si serbetul, dar e mai greu de facut.

    1. Tie clar iti plac cele dulci dulci, eu am o pasiune pentru dulce acrisor 🙂

  2. Umplu si eu camara cu borcane de dulceturi. Preferata mea e cea de visine si zmeura. Fructe productie proprie, desigur. Doar ca, tot spre critica nutritionistilor, le fac cu Gelfix, n-am rabdare sa le fierb cu orele. N-or fi tocmai sanatate curata dar oricum ingrasa, macar sa arate frumos fiindca isi pastreaza culoarea naturala. 🙂

    1. nici nu e bine sa le fierbi cu orele, ca isi pierd culoarea.Daca dulceata are destul zahar siropul se leaga foarte repede.Dar trebuie sa se faca in cantitati mici , 2-3 kg odata.Eu n-am folosit niciodata gelfix, sau altceva de genul asta, si fierb maxim 20-30 min.

  3. din pacate mama aproape a reusit sa ne lase fara zmeura, sper sa o pot reface 🙂

  4. eu n-am facut niciodata, dar ma dau in vant dupa cea de nuci verzi si cea de trandafiri.
    daca zarzarul tau face vreun pui, mi-l dai mie?

    1. gradina mea e mereu plina de pui de zarzar, dau foarte usor din samburi, asa ca mai comod e sa iti trimit un plic cu samburi 🙂

  5. 🙂 nu din samburi dau puii, ci din radacina aluia batran. la fel e si la visin, e plin mereu de pui in jurul lui, dar sunt din radacina, nu din samburi. cam prin ce judet stai tu? eu stau in ilfov-buc.

    1. Eu sunt din Craiova

  6. eu fac experimente, incerc fructele gasite de cumparat, reduc zaharul la jumatate ( ce iese e mai bun decat orice alt produs cumparat). Unele rezista, altele nu, dar cum fac din 3kg de fructe cu maxim 1kg de zahar, si recircul borcanele…pierderile sunt minime. Doar de capsuni am facut cantitate mare ca sigur ne place.
    Am facut de caise ( au ceva atze), de nectarine (o splendoare), de portocale cu lamai ( magnific pt clatite si prajituri), capsuni + zmeura, pepene (nu mai fac, munca multa), visine si mere (munca multa la scos samburi) etc.

    1. Am gasit o reteta de dulceata ce castraveti, inca sunt in cautarea unor pastai de vanilie sa o incerc 🙂

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

