Avem timp pentru toate

M-am lenevit zilele astea, aş vrea să pot spune că mi-am măcinat de profundis creierii şi am descoperit leacul pentru cancer, soluţia ieşirii României din criză ( sau comă depinde şi de unde privim) şi am scris şi un ebook care să te facă milionar încă înainte de a fi citit jumătate din ea.

Cu mare regret ( eh nici chiar aşa mare) vă anunţ că nu am făcut nici una din cele de mai sus. Am ajuns însă la nişte concluzii privitoare la o resursă pe care o ignorăm cu desăvârşire, o tratăm cu aceeaşi indiferenţă ca pe o monedă de 1 ban zărită pe trotuar, ni se pare că nu merită efortul să ne aplecăm după ea.

Pe lumea asta venim cu totţii extrem de democratic având la dispoziţie fix două lucruri: pe noi înşine şi ceva timp. Universul e destul de cinstit nu dă nimănui mai mult.

E drept familia în care ai nimerit poate are mai mult, ţara în care te-a livrat barza poate e bogată dar tu personal nu ai decât atât.

De aici începe povestea, diferenţa dintre vieţile noastre e dată de ce facem cu cele două resurse.

Ne aşezăm în fund şi ne plângem de milă că vecinul s-a născut într-o vilă cu piscină gata constuită sau ne chinuim creierul să facem ceva cu el şi timpul pe care îl avem la dispoziţie pentru a ne face vila aia cu piscină, dacă e esenţială pentru noi.

În privinţa averilor o singură chestie e sigură: pot fi câştigate şi pierdute, le poţi avea, le poţi pierde, le poţi dobândi, dacă ai primit-o de-a gata e dificil să o păstrezi, dacă ai muncit să o faci ai ceva şanse să te bucuri de ea până la sfârşitul vieţii, pentru că vei şti să o administrezi spre creştere şi nu spre diminuare.

Poate la urma urmelor toate cărţile alea de dezvoltare personală au dreptate, resursele universului sunt infinite, noi singuri ne inventăm scuze pentru a nu le accesa.

Nu rămânem în situaţii dificile financiar pentru că nu există bani ci pentru că ne folosim aiurea cele două resurse: nu studiem, nu muncim, nu planificăm, în loc să facem planuri căutăm scuze şi ştiu sunt al dracului de credibile şi minunate dar sunt scuze, sunt praf în ochi, vorbe în vânt cu care ne liniştim bucăţica aia de subonştient care încă mai ţine minte că putem schimba ceva.

Aşa că după ce am ajuns la ideea asta mi-a fost greu, foarte greu să mai şed pe canapea contemplându-mi nefericile ştiind că pot face ceva să schimb lucrurile, poate nu peste noapte dar o deviaţie de jumătate de grad de la comportamentul pasiv  mă poate duce în câţiva ani departe, mult mai departe decât m-ar putea duce vreodată autoplânsul de milă.

06ab989056c0a349c43777ad7f78c961

2 răspunsuri

  1. nu-i de ajuns timpul si munca, mai trebuie si ca „universul” sa aiba nevoie ca tu sa faci bani, ca daca n-are, nu te lasa sa-i faci. dincolo de aspectul de scuza la o prima vedere, aceasta propozitie spune ceva despre rostul fiecaruia pe pamant – ca unii trebuie si stiu sa faca bani, atii nu. daca nu, cam oricat te-ai zbate, randamentul e mic spre zero.

    1. refuz sa cred ca daca faci tot ce se poate nu iti va fi mai bine, poate nu o sa fii urmatorul Donald Trump, nici nu cred ca avem nevoie, dar poti trai linistit

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

