Nuntile

De ceva vreme mă gândesc la nunţi şi am ajuns la concluzia că o facem greşit, total şi incredibil de greşit.

M-am pus în ambele părţi ale problemei şi nu reuşesc să îmi dau seama când am ajuns să facem din nunţi nişte evenimente atât de stresante.

E sresant pentru organizatori, fără îndoială, rochiile costă cât un transplant de rinichi şi o vei purta o singură dată, machiajul şi aranjatul părului te costă cam cât o rată la casă. Să nu mai vorbim despre rezervarea restaurantului şi cât te costă, de banii daţi pe invitaţii, de flori, de menu.

Probabil în momentul în care va trebui să o organizez lucrurile or să arate interesant, eu cu pixul şi calculatorul încercând să micşorăm costurile pentru că pur şi simplu vreau să mă bucur de nunta mea nu să ajung în pragul depresiei nervoase garnisită cu un ulcer din cauza costurilor şi pregătirilor.

Pe bune chiar avem nevoie de 5 feluri de mâncare într-un interval de câteva ore? Şi de 3 formaţii diferite pentru muzică? Şi de porumbei eliberaţi în faţa bisericii?

E stresant şi pentru invitaţi. Că m-a invitat la nuntă verişoara Sofronica pe care nu am văzut-o în viaţa mea şi pe care nici nu o să o văd ever veci după aia nu e o problemă. Nu mă duc că nu am chef

Dar când vrei să te duci la nuntă? Când faci socotelile şi descoperi că ai de ales să participi la nunţile a trei prieteni sau să ai frigider, aragaz şi maşină de spălat peste iarnă? Sau mai rău să ai de ales între nunţile alea şi să aic e mânca vreo 3 luni?

Evident că nu te poţi duce fără plicul cu numerar pentru că aşa cum am expus la organizare tufişul ăla fragil pe care mireasa o să uite unde l-a pus în intervalul dintre mersul la biserică şi aruncatul buchetului costă cât PIB-ul unei ţări africane, pentru că alea 5 feluri de mâncare costă de parcă ar fi totul gătit cu ulei de trufe şi acoperit cu foiţă  de aur. Nu te poţi duce la nuntă să el faci aomenilor pagubă, ami bine le spui din capul locului că nu participi, măcar să nu dea banii pe mâncare şi loc pentru tine, cu tufişul clar nu poţi să îi ajuţi.

Soluţie nu am găsut încă dar mă tot întreb când şi unde am pierdut frânele din mâini şi am început să punem presiunea asta socială pe viitoarea familie  : cum să nu faci ca toată lumea? Şi mai ales unde pe drum ne pierdem minţile şi acceptăm să plătim exagerat furnizorilor pentru chestii care în mod obişnuit ne-am costa probabil un sfert?

Mno, până ajung să mă mărit găsesc eu o soluţie, garantat.

f9176aa073951c9ee0c46f7c6c29575c

 

7 răspunsuri

  1. Si la noi inca e bine, nuntile din SUA ajung sa coste zeci de mii de dolari, de-si incep oamenii noua viata cu un nou imprumut de achitat. Si la ei nici macar nu se vine cu plicul… :))

    Referitor la felurile de mancare, eu chiar ii invidiez pe cei care pot sa manance totul. Eu n-am reusit niciodata performanta asta si multi dintre cei pe care ii cunosc n-au reusit-o, asa ca practic e doar risipa de mancare… risipa scumpa.

    1. Sa stii ca si la noi o nunta incepe de pe la 20 000 de euro nu e chiar ieftin 🙂

  2. Pe prima am facut-o si eu tot așa cum povestești aici, cu tot tacamul. La a doua mi-am luat viitorul Soț de mana si am plecat pe o insula exotica unde ne-am căsătorit. Ne-a costat in sfert, fără stres de nici un fel e totul organizat ca la carte. Iti recomand ca alternativa la nunta „românească”.

    1. Nu poti sa iei toti oamenii cu tine, adica nah toti avem familii, dar nu vad de ce nu e ok o nunta la pizzerie sa zic

      1. Nu am luat pe nimeni, crede-ma ca si la asta ma refeream cand spuneam ca te scapă de mult stres….

  3. noi am facut o nunta f simpla, am avut vreo 40 de invitati cu totul, cred.Rochia mi-a facut-o o rusoaica la pret super-bun, prajiturile si tortul au fost facute de cineva in casa, contra cost, meniul a fost destul de aerisit, ca pe la 2 maxim am vrut sa incheiem cu balamucul, si am reusit.Faptul ca a fost duminica spre luni a ajutat.Daca ar fi s-o iau de la capat as face-o si mai simpla, doar cu cei f apropiati, cu o masa la restaurant ziua si la revedere.De fapt asa am vrut sa facem din prima, dar familia s-a scandalizat asa ca am vrut sa-i impac pe ei.Regret si acum :)).Pe vremea aia eram mai conformista si mi-era greu sa lupt cu ”asa se face”.

    1. Ceva agitatie mi-as dori, dar dap prajiturile le poti face oricum personal, meniul poate fi redus la jumatate, invitatii trebuie sa fie numai cei care conteaza 🙂

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

