4 functii alternative ale unei gradini

Dacă vă întreb de ce e bine să ai o grădină o să îmi spuneţi că pentru legume proaspete, eh ăsta e numai o parte din adevăr, de fapt la legume vei ajunge mai târzior şi cu mult noroc, la cum a început vremea anul ăsta mai mult ploaie şi frig decât soare gândurile despre producţie sunt mai degrabă „Cum o da Domnul” ceea ce nu e rău.

Să vedem folosurile alternative ale unei grădini.

  1. Înveţi ce e aia răbdare, călugării tibetani cu grădinile lor zen, nenii ăia care greblează frumos nisipul şi pun pietre în diverse modele sunt mici copii pe lângă nivelul la care vei ajunge tu. Mineralele sunt cuminţi, nisipul se va ordona după cum îl greblezi, pietrele vor rămâne unde le pui tu dar vegetalul…e altă poveste, plantele sunt viaţă au voinţă proprie, cresc unde şi încotro vor ele nu unde îţi imaginezi tu, aşa că pe lângă răbdare îţi vei dezvolta şi îngăduinţa.

Sigur te poţi enerva dar asta va avea efecte negative, plantele manevrate cu nervi se rup şi când criza trece regretele nu le lipesc la loc, cu timpul vei începe să aplici delicateţea în toate lucrurile în care eşti implicat şi relaţiile tale vor avea de câştigat.

  1. Toate blogurile de economisire te sfătuiesc să opreşti abonamentele la sală, eh dacă înlocuieşti abonamentul cu o grădină vei fi fericit. Săptămâna trecută a trebuit să salvez căpşunile din ierburi ( o lună de ploaie zilnică lasă urme) şi apoi să văd cum fac rost de nişte poteci prin preeria care a crescut în aceeaşi lună de ploaie, am folosit o seceră.

Întâi lucrurile au fost haotice, apoi am înţeles că seceratul nu e tocmai treabă grea dar trebuie să ai tehnică, mişcarea trebuie să fie curgătoare, lină, constantă, cu insistenţă pe vârful secerii ( ăla face de fapt treaba).

Pe seară când am luat o pauză mi-am redescoperit muşchii dureroşi în zone pe care antrenamentul la sală nu le-ar fi pus în valoare, febra a trecut, ploaia s-a pus din nou, prevăd multe sesiuni de secerat anul ăsta şi nişte muşchi bine conturaţi prin septembrie, fără abonament la sală şi bonus în dulceaţă de căpşuni.

  1. Înlocuieşte cu succes nişte şedinţe de terapie, acum câţiva ani la japonezi era la modă să munceşti ca besmeticul 6 zile şi în a şaptea să te duci cu alţi tensionaţi să spargi vase de ceramică, cumva distrugând oalele alea le intra în cap ideea că se eliberează şi se destresau.

Imaginează-ţi câtă lipsă de stres din câteva zeci de metri pătraţi de pământ care trebuie constant curăţat de iarbă, başca te simţi destul de creator aşa când în urma ta rămân alei si straturi ordonate.

  1. O grădină te forţează că ieşi din casă că deh, nu poţi să o laşi aşa de una singură, ca atare soare, aer curat şi dacă eşti genul sociabil interacţiune cu vecinii care sunt şi ei prin grădinile lor.

Influenţa pe care o grădină o are asupra sufletului, minţii şi corpului tău e de nepreţuit, pentru legume la urma urmelor există Master Card , nu că aş recomanda cuiva folosirea unui card ever veci.

8b8bd0e325cb2cd53e7172e170ca0988

9 răspunsuri

  1. subscriu la nr. 1 total, gradina ma invata ce e rabdarea.Culmea, nimic nu vrea sa iasa de pe o zi pe alta.De vreo doua saptamani patrulez pe langa trandafiri, mor de nerabdare sa ii vad infloriti, si ei nimic, slow living si gata :))

    1. Ai mei au inflorit, daca se opreste ploaia maine le fac poze sa ii impart cu voi 🙂

  2. Foarte frumos, mi-ar placea si mie o gradina, sa infrunt toate problemele astea 🙂

    Referitor la #2, era un banc:
    – Vai, dar ce mult ai slabit! Cum ai facut?
    – Pai morcovi, rosii, dovlecei, castraveti…
    – Le mananci?
    – Le sap!

    1. Gandeste lateral, poate acum nu ai bani sa iti cumperi o gradina dar sunt sigur ca undeva ai un prieten care nu mai face fata la toata munca, eu as imparti bucuroasa terenul cu prietenii dar nu vrea nici unul sa isi planteze singur rosiile 🙂

      1. asta vroiam sa zic si eu, trebuie sa fii creativ, nu e musai sa fii proprietar :)). Eu i-am dat trei straturi unei prietene care sta in oras. Vine in uichend sa si le bibileasca, mai facem si un gratar, toata lumea e fericita :))

  3. pe langa astea, o mica gradina aduce contactul cu natura, cu echilibrul, e o lectie de religie sau de ecologie, o lectie de biologie sau de respect.

    In Belgia/Anglia, oamenii au impartit bucatele mici de pamant in parcele si le cultiva. Pe langa linia de metrou / linia ferata, zone ce nu pot fi construite, orice.

    1. Cand vezi cat de greu e parca respecti mai mult mancarea, ar trebui sa importam si noi ceva belgieni sunt atatea bucati de teren nemuncite ca devine trist sa te gandesti

  4. In urma cu cativa ani, cand am lucrat prima data gradina, am facut-o sa-mi dovedesc ca pot. Mie si nu altcuiva, ca deh, fata nascuta si crescuta la oras. 🙂
    Acum am pus cate ceva in pamant doar ca sa am motive sa ies din casa ca legume mancam tot de la vecinii cu solarii :))))))

    1. Stiu cum e dar parca nu te lasa sufletul sa nu plantezi ceva

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

