1000

Nu ştiu voi cum sunteţi dar pe mine mă demobilizează ideea lipsei de eficienţă, serios când mă gândesc să pun un ban deoparte, să folosesc un instrument bancar ceva, mă uit lung la rata donânzii care e mică şi apoi la fel de lung la suma pe care o pot depune care e la fel de mică şi totul mi se pare inutil.

Aşa inutil încât parcă nu merită efortul de a mă duce la bancă să pun banii ăia acolo pentru că îmi aduc un venit infinitezimal şi atunci amân, că poate data viitoare o să am mai mulţi bani la dispoziţie, care or să îmi aducă o dobândă mai mare.

Acum îmi fac temele un pic inutil, e puţin probabil să am 1000 de lei de pus in cont inainte de octombrie 2014 dar până atunci sunt 5 luni, 200 de lei pe lună, 50 de lei pe săptămână, poate reuşesc să îi strâng şi tare vreau să ştiu ce pot face cu ei la 1 octombrie 2013.

Prima mea opţiune este un depozit la termen, pentru că ăsta o să fie şi fondul de siguranţă pentru o vreme. Cum vreau să pot avea şi acces rapid la bani o să merg pe un depozit de 3 luni să nu ies şi în pierdere dacă trebuie retraşi înainte de scadenţă.

A doua cerinţă priveşte suma minimă, evident trebuie să fie maxim 1000 lei

A treia cerinţă (cerinţele astea sunt cumulative să ştiţi, deci intrumentul trebuie să le împlinească pe toate) priveşte comisioanele, cred că nici o bancă nu percepe comision la retragerea banilor din depozit la scadenţă şi e puţin probabil să găsesc vreo perlă rară care să nu perceapă comision la denunţare înainte de scadenţă. Asta e 3 luni o să mă rog să nu fie nevoie să retrag suma.

Totuşi banca va trebui să nu îmi perceapă comision de deschidere şi de administrare, mi se pare suficient câştigul dintre dobânda pe care mi-o dă mie la 1000 de lei şi dobânda pe care o percepe de la cel căruia îi împrumută banii mei.

La o primă strigare cred că m-am decis pentru depozitul cu termen flexibil de la Volksbank, la 3 luni, cu o dobândă de 3,50 în cazul meu pentru că voi merge la sucursală nu apelez la internet bancking.

Dap dobânda e mică dar nu au comision de administrare şi pot retrage banii fără să pierd dobânda deja acumulată şi fără comision după trecerea a două luni din trei.

După 3 luni 1000 de lei îmi vor aduce net (după impozitare)  fabuloasa suma de 7,35 lei, sigur că e puţin, paralizant de puţin dar într-un an se strâng de bine de rău 29 de lei. Aşa cum spuneam nu cred în îmbogăţirea instant iar depozitele sunt cam cea mai sigură investiţie pe care mi-o pot permite al ora asta.

Cu ceva răbdare peste 10 ani lucrurile or să stea altfel. Voi aţi găsit vreun depozit mai bun?

2X500_lei_fata

5 răspunsuri

  1. Asa zic si eu – in momentul de fata, in situatia mea, cea mai buna solutie este depozitul la termen, chiar daca dobanda e mica. Dar incet, incet se strang sume mari. La anul vei avea si mai multi bani in depozit daca vei continua pe ruta asta si tot asa, suma venita din dobanda fiind din ce in ce mai mare.

    Eu mi-am facut un depozit la Banca Transilvania, aveau unul „promotional” la 111 zile cu cea mai buna dobanda atunci (parca 3.75%), insa ultima data cand am verificat, dobanda scazuse la 3.50% sau 3.40% (chiar nu mai retin :D). Asa ca imi iese mai avantajos sa trec si eu la 3 luni…

  2. Si eu am inceput cu 1000 RON. La inceput am fost cam sceptica si m-am gandit ca prea mare lucru nu o sa realizez cu dobanda primita. Poate ca nu am castigat prea mult, dar am vazut ca pot sa economisesc, sa pun bani intr-un depozit, care cu timpul a ajuns la o suma frumusica. Deci, pentru mine primii 1000 RON au fost cei mai importanti si totodata mai „greu” de depus.

    Calin, si eu lucrez cu Banca Transilvania. Din pacate, in ultima perioada dobanzile la depozite sunt intr-o scadere continuă. Depozitul 111 zile a ajuns la dobanda de 3,35%.

    1. Da, inceputul este cel mai greu, asa cum mi-a fost greu sa ma obisnuiesc sa pun monedele in fiecare zi in pusculita, sa nu se mai rataceasca 😛

  3. si eu tot la Banca Transilvania, fac depozite cu capitalizare. Atentie ca se impoziteaza din dobanda. Dar prefer sa fac asa, ca fac online, rapid.

    Insa pt cine are credite, le recomand cea mai buna investitie; plata anticipata. Prima plata anticipata facuta de mine, 1000 lei (adica echivalentul a 2 rate) mi-a scazut perioada de plata cu peste 1 an (adica… da, 500 x 12 luni, 6000 lei mai putin de dat).

    1. Am in vedere plata anticipata, o sa vedem cum ma prezint dupa primul an de credit 🙂

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

