Visul american

Mă uit aşa cu părere de rău pe blogurile de finanţe personale din State şi îmi pare rău că nu  mi se aplică sfaturile lor. Jur că m-aş simţi de parcă aş fi găsit o oală cu aur de-al spirduşilor sub podea deşi conform unor surse competente ( a se citi Harry Potter) aurul spiriduşilor dispare în câteva ore.

Poate oi fi eu aşa cuminte financiar şi sfaturile astea s-or aplica totuşi cuiva din România deşi mă îndoiesc.

1.Să renunţ la maşină? N-am, nici cu autobuzul nu am vreo mare romanţă, mă descurc cu picioarele din dotare şi tot aştept ziua aia în care voi descoperi că mersul pe jos mi-a făcut piciorul frumos.

Am însă un sfat pentru posesorii de maşină, învăţaţi să respectaţi regulile, purtaţi centura de siguranţă, nu mai depăşiţi limitele de viteză, staţi cu ITP-ul la zi, plătiţi rovignetele şi asigurarea, nu mai faceţi modificări neomologate şi aş putea continua, pentru că un proces verbal de contravenţie vă creşte până la ceruri costurile maşinii. Şi nu, nu mai e aşa uşor ca pe vremuri să conteşti procesul verbal de contravenţie.

2. Să renunţa la telefonul fix? Am făcut-o de secole, totuşi probabil îmi fac din nou un abonament să văd cum naiba funcţionează treaba aia cu tv+net sau fix+tv+net

3. Să nu fac contracte aiurea pe mobil, da asta e de avut în vedere, dar am comis-o deja şi mai am de aşteptat un an până pot schimba abonamentul, nu pot pricepe de ce oi fi crezut că îmi trebuie mult net pe mobil, aşa că mai mult de 500 MB să nu vă luaţi, oricum se duce bateria şi nu puteţi să îi folosiţi pe toţi.

4. Să gătesc de la baze, aş vrea din tot sufletul să renunţ la semipreparate  numai că nu le-am folosit niciodată, că nu le-am găsit rostul pe lume dar uite aşa să fi avut şi eu de unde să tai o cheltuială.

5. Încă mai pot ataca ieşitul în oraş, am perioade mari în care trebuie să aştept diverse lucruri şi le petrec al o cafea, e drept acum e una pe vremuri erau vreo 3 dar o cafea pe zi e mai bine de 1 euro, 25 de lei pe săptămână, 1200 pe an e o rată la casă ceva îmi spune că o să câştige rata înfruntarea asta.

6. Încă mai am tendinţa de a-mi cumpăra câte o  cremă de care nu am nevoie, e drept am trecut al categoria 10 lei sau pe acolo dar chiar am nevoie de încă o cemă de mâini pe lângă cele 6 de acasă?

Va trebui să fac totuşi un inventar al cosmeticelor de prin casă şi să evit să mă trezesc cu stocuri prin casă.

7. Renunţă la abonamentul de la sală, n-am mai avut unul de acum vreo 4 ani dar tare mi-aş dori să am numai să pot renunţa şi al ăsta.

Mă duc să mai citesc câte ceva poate chiar găsesc nişte soluţii mai eficiente aplicabile si pentru noi.

20c6f90e0e7614bb8dd935d93a54d589

5 răspunsuri

  1. Eu cel mai mult ma intristez, citind blogurile din SUA, cand vad despre 401K-ul lor pentru pensii si pentru facilitatile pe care le au cumparand actiuni la bursa. La noi… liniste si pace!

  2. Eu cel mai tare ma minunez cum redescopera ei America: nu aruncati borcanele, se pot refolosi! Puteti prepara chiar voi gemuri si muraturi! Asta vine imediat dupa renuntarea la semipreparate. In rest… de acord cu voi, traim in lumi total diferite.

  3. da, la ei e deja un handicap dependenta de exterior, mi s-a parut interesant ca un sfat de genul nu mai cumparati praf de clatite chiar are cui sa se adreseze

  4. Am si eu o propunere de a economisi, pe termen lung. O masina de facut paine. Am luat-o, ce-i drept, la oferta dar intr-o luna am amortizat-o. Respectand reteta, o paine de 900 gr iese la un pret de pana in 2 lei (noi), e gustoasa si stiu ce pun in ea. Nu m-am gandit la economii cand am cumparat-o, doar la calitatea painii dar, facand un calcul, economisesc in acest fel cam 50 – 60 lei pe luna, plus cheltuielile inutile pe care le faceam in plus, pe langa paine – un corn, o placinta…doar pentru ca aratau apetisant. Eu zic ca merita.

    1. Am avut in vedere si asta dar momentan imi cumpar o casa goala, masina de paine e undeva departe pe lista. Eu oricum nu prea mananc paine, consumul e foarte mic si de doua ori pe saptamana o pot framanta si asa la mana ca pe vremuri 🙂

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

