Planuieste SMART

De când tot citesc eu am citit că planurile trebuie să fie SMART, bine e şi un joc de litere normal că trebuie să fie deştepte, dar SMART e un acronim : determinat, măsurabil, îndeplinibile, realistice şi încadrate in timp.

Adică nu îţi poţi face un plan care să sune : Să fiu bogat în cel mai scut timp, ăsta e un vis nu e un plan. Planul trebuie să spună cât de bogat, cum să ajung acolo în etape şi când ar trebui să fie gata.

Să trecem deci la planuri financiare

Pe termen lung am unul şi bun să fiu independentă financiar la 50 de ani, adică să nu mai fie nevoie să muncesc pentru a-mi asigura trebuinţele, să am deja suficiente surse pasive.

Pe plan mediu să achit casa în 5 ani, nu că ar fi greu de determinat pe tape asta până la capitolul cum, dar fiecare din planurile astea va avea neşte postări de analiză separate

Pe plan scurt să fac apartamentul locuibil în maxim 6 luni: prin locuibil se înţelege ceva mobilă, minimalistă, electrocasnice şi treburi de decor, de exemplu perdele şi draperii la dormitor sunt un must have, la sufragerie pot trăi numai cu perdele o vreme.

Probabil acesta va fi planul cel mai uşor de împărţit pe bucăţele pentru că nu necesită vreo viziune de anasamblu.

Dar cum e cam târziu şi-s cam obosită mai bine mă ocup de ele mâine altfel mă pot trezi că am stabilit că o maşină de îngheţată e de nelipsit de la casa omului

0b98019514d4372d6aa71d6f3934266b

Un răspuns

  1. Mult succes cu planurile tale! Independenta financiara este un plan tare frumos, pe care sunt convins ca din ce in ce mai multi romani si-l vor dori.

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

