Otrava din farfurie

În una din cărţile lui, Napoleon Hill, nu ştiu care că nu m-a impresionat în mod deosebit, ne  recomanda sa ne trezim o data pe săptămână cu noaptea în cap şi să ne întâlnim pe la 5 dimineaţa cu alţi descreieraţi insomniaci în căutare de bani şi geniu, aşa să ne discutăm între noi, în ideea că nu ştii de unde sare ideea purtătoare de miliarde.

Eh să ştiţi că ideea dă roade dar nu musai al 5 dimineaţa, vorbeam azi cu Dana şi mi-a trecut prin cap o idee de articol, pe care am şi pus-o în aplicare că io  mi-s spontană rău de felul meu.

Cel mai important lucru pe care îl poţi face pentru bunăstarea ta financiară este să te păstrezi sănătos, pentru că tu eşti cam singurul factor de producţie pe care îl ai la dispoziţie. Boala are două dezavantaje: unul că nu mai poţi lucra deci nu mai faci bani, doi că te va costa tratamentul deci mai şi pierzi bani şi nu puţini.

Căi de a te păstra sănătos sunt multe:

–         Nu te supraextenua

–         Fă mişcare

–         Hidratează-te

–         Odihneşte-te

–         Mănâncă sănătos.

Azi vorbim despre ultima. Mâncatul ăsta sănătos nu e aşa uşor cum crede lumea şi când vrei să nici nu coste mult devine extrem de complicat.

În primul rând mă îndoiesc să fie ceva din ce mâncăm sănătos, posed grădină, văd cu ochii mei cum roşiile se înnegresc în vrej după ploaie şi cad frunezele piersicului în mai ca în septembrie. Apa şi aerul sunt destul de otrăvite, chiar şi fără ajutor suplimentar de la pesticide, insecticide şi îngrăşăminte, tot nu mâncăm sănătos.

Dar putem face totuşi nişte alegeri să zicem că avem 15 lei pentru a asigura o masă, în loc să luăm nişte cremwursti mai bine luăm fasole şi redactăm o iahnie, cam toate organele tale interne îţi vor mulţumi pentru alegerea asta chiar dacă, şoc şi groază ai ales varianta vegetariană. Între noi fie vorba, carne nu ai fi mâncat nici în varianta cealaltă şi din aceeaşi bani fasolea asigura mai multă mâncare.

Sunt lucruri pe care trebuie să le eviţi chiar dacă preţurile sunt incitante:

– mezelurile în general dar cu accent pe cremwurşti, parizer, la şuncă ar trebui citită bine eticheta, aia de porc s-ar putea să cuprinda mai mult pasare şi organe de porc decat carne;

– brânza topită cu aromă de caşcaval

– pateurile

– toate treburile pe care scrie specialitate cu aromă de …(specialitate cu aromă de edam ăsta e deghizat în caşcaval de exemplu şi nu conţine gram de brânză ci uleiuri şi cazeină)

– untarul care se prezintă ca unt, mă rog tot grăsime tartinabilă cred că o cheamă oficial şi care cuprinde 70% margarina

– margarina cu totul, mi se pare fantastic să fie interzisă la bulgari dar nu la noi, e ca şi cum ţi-au băga singur plastic în sistem, mai bine înveţi să iubeşti untura şi faci tartine cu ea

– ciocolata fără cacao, aia ccre cuprinde mai mult margarina, mai bine nu mănânci şi gata

– frişca vegetală, dap e tot o margarină

Poate ţi se pare o economie la coşul de cumpărături dar când corpul tău va începe să ceară ajutor o să descoperi că „economia” asta te costă scump, gândeşte de 10 ori meniul,  citeşte, caută alternative pentru că există şi încă la aceleaşi preţuri dar refuză să te hrăneşti cu otravă. Nu toţi putem scăpa de mărul otrăvit la fel de uşor ca Albă ca Zăpada

fd7fd70812afcf8bceb6f4112a8862d0

 

 

6 răspunsuri

  1. Mai, din toata chestia asta stii ce am inteles eu: cat de pofta imi e de o iahnie….

  2. Noi din ianuarie anul asta am reusit sa supravietuim fara a consuma mezeluri (ma rog, am mai prins noi cate ceva la o pizza, dar au fost foarte rare). Desi se poate 100% fara ele, cand simti nevoia de o felie intinsa pe paine, poti opta pentru specialitatile afumate din macelarii (sau chiar supermarket, dar cei de-acolo folosesc fum lichid, nu fum adevarat). Oricum, un cotlet de porc afumat, un kaizer afumat sau un piept de pui afumat sunt mult mai sanatoase decat mezelurile si chiar au ca ingredient principal carnea. Culmea, sunt si mult mai ieftine, per kilogram, decat mezelurile 🙂

    1. Eu sunt in plin proces de schimbare a alimentatiei, am de gand sa incerc si o luna fara carne, sa vad cum ma simt 🙂

  3. – Cu untarul m-am ars la inceput (nu am citit atenta eticheta) si nu stiam de ce e asa de rau untul pe care l-am cumparat 😦
    – Mezeluri nu mai cumpar de o buna perioada de timp decat foarte, foarte rar (cand fac pizza sau cand am o pofta nebuna 🙂 )
    – Pateul l-am inlocuit cu pasta de naut (hummus). Ultima data cand l-am preparat am pus cantitati egale de naut si fasole + multe verdeturi proaspete (oregano, coriandru si busuioc) si a iesit „cel mai bun pateu din lume”, dupa spusele fetei mele!
    – Foarte rar mai cumpar cremvusti (o data la 2 luni), desi stiu ca nu sunt prea sanatosi 😦
    – Sucuri nu mai consum de foarte mult timp (desi eram mare consumatoare de pepsi!!) si le-am inlocuit cu apa plata sau limonada preparata in casa.
    – Fructe si legume incerc sa cumpar doar de sezon si din surse cat de cat sigure (aici trebuie sa recunosc ca am mare noroc cu parintii mei si cu a lor gradina!)
    – Din pacate laptele de la tara nu-mi place, deci cumpar lapte UHT din magazin. Nu stiu cat este de sanatos dar pe moment asta este.

    1. Uneori mi-e mai frica sa cumpar din piata legume decat din magazin, o sa scriu despre asta intr-o zi

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

