Paper or plastic

Vă aduceţi aminte replica aia din toate filmele americane în care se fac cumpărături la supermarket, că la Chanel nu te întreabă chestia asta, la casă cineva întreabă întotdeauna „Hârtie sau plastic” şi funcţie de crezul lui ecologist omul alege.

Eh, unul din visele mele este ca la întrebarea asta să pot răspunde „Mulţumesc, am o plasă” şi chiar să o am, pe a mea, de acasă.

Bine visul ăsta implică şi faptul că voi pleca de acasă cu scopul de a face cumpărături, chestie care se potriveşte destul de bine cu ideea de a nu mai cumpăra zilnic câte ceva.

Pe bune eu una chiar mi-aş face cumpărturile în ceva de genul0118e0234f36022886e5f31f6cc64856

Sau de genul.

f649c8c1f15f66c8e0c61c0935978f01

Mai mult pe oricare din ele mi-o pot produce acasă la preţuri modice, eh bine, mă vor costa maxim cât trei din plasele alea de plastic care te ţin până în mijlocul trecerii de pietoni unde decid să cedeze nervos şi să îţi împrăştie ciupercile pe stradă, unde logic le vei abandona cu regret că deh traficul nu solidarizează cu ideile tale de economii. Chiar aşa câte plase din alea cumpăr pe an? Cam 200 cred, că mai în fiecare zi am ceva de cumpărat şi n-am plasă, uite unde se mai duc 100 de lei, fără să le pun la socoteală pe alea mari de la Real sau Auchan.

De fapt chiar o să prezint procesul nedureros sper al creatiei pe secţiunea „Cu mânuţele astea două” a prezentului blog. Cu aât mai mult cu cât io personal sunt marcată de povestea asta cu plasele, de exemplu din Citadela lui Cronin, apropo genială carte pentru a înţelege de ce importantă frugalitatea, eu ţin minte că nevasta doctorului se ducea la piaţă cu o plasă curăţică din aţică.

Am şi eu amintirile mele din lecturi asta e clar. Să vă pun şi un link spre Citadela ( e afiliat, daca intrati de pe el sa o cumparati o sa castig un leu :P)  şi să o caut prin bibliotecă întru recitire că face bine la clarificarea ideilor.

Şi să vă mai arăt o plasă că prea sunt frumoase.

987ec402d5130e28816b27c5001f3419

4 răspunsuri

  1. eu nu cumpar pungile de plastic ale magazinelor de cativa ani buni. Am mereu sacose facute de mine, din materiale reciclabile sau sacose durabile pentru mai multe folosiri, in masina. Pentru poseta am o sacosa care se impatura foarte usor si devine de dimensiunea unui portofel micut.
    Uneori insa, se intampla sa nu am sacosa la mine si atunci iau o cutie de carton goala, din alea din care magazinul la gramada si transport lucrurile spre casa in ea. Cu masina sau bicicleta. Cand mergeam pe jos la cumparaturi foloseam un rucsac.
    Plasticul oricum isi gaseste calea sa intre in casa. De exemplu cand cumpar fructe sau legume, toate trebuie puse in pungi de plastic si cantarite. Am solutie si pentru asta, sa imi cos eu pungile pentru legume/fructe dintr-un material subtire, transparent, il si am de fapt, nu stiu de ce nu m-am apucat inca sa le cos…
    Deocamdata folosesc pungile respective in cosul de gunoi.

    1. Eu am mereu multe lucruri in geanta si cumpar in fiecare zi ceva in drum spre casa, ca deh nu le pot cara pe toate o data cu autobuzul, dar sper sa rezolv asta cand ma mut

  2. Foarte frumos articolul. Chiar imi place cum scrieti. Ca un comentariu personal la articol, tata avea in urma cu vreo 20 ani o sacosa de panza si mereu o folosea la cumparaturi, eu mica, consumista ma enervam cand il vedeam cum o scotea din buzunar. Azi eu am o plasa de panza si sotul meu mereu se enerveaza cand o scot din geanta. Istoria se repeta oarecum. Jos pungile de plastic! Sus cu plasele de panza (cusute, tricotate, crosetate), spre mirarea vanzatorilor.

    1. Multumesc si eu imi aduc aminte plasele de dinainte de revolutie, aveam si eu pentru scoala, dupa aia au aparut plasticele frumos colorate care mi-au furat ochii, acum imi revin 🙂

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

