4 motive sa sari peste meniul zilei

Azi mi-am adus aminte de perioada în care luam prânzul în oraş în fiecare zi, era logic pe de o parte, o alegere infinit mai bună decât să sar peste masă dar aşa mi-a trecut printre degete  mcar un sfert de garsonieră.

Nici pe vremea aceea nu eram chiar mână spartă, îmi alegeam din meniu ceva mai adecvat ca preţ  dar preturile de restaurant sunt totuşi preţuri de restaurant care trebuie să acopere locaţia, personalul, materia primă şi ceva profit.

Atunci a apărut la noi în târg meniul zilei, care exercita aşa un fel de miraj asupra noastră, ideea unei  mese complete la 10 lei era de geniu şi ne-am repezit voioşi în ea.

Meniul zilei şi-a dovedit rapid lipsa de avantaje cel puţin pentru mine, pentru că asta e sunt mai mofturoasă decât chefii de la Masterchef la un loc şi am început să văd rapid găurile din sistem.

  1. Mâncam prea mult, o ciorbă, un fel principal, un desert, ceva pâine  şi o sticlă de apă erau mai mult decât îmi trebuia, pe principiul nimic nu se pierde totul se transformă după vreo 2 zile am învăţat că e mai bine să mai merg cu cineva care să îmi termine mâncarea asta aşa să nu ajung eu rotundă şi să nu am mustrări de conştinţă că îmi bat joc de mâncare, financiar nu mă ajuta plăteam un meniu mâncam jumătate.

Din punctul ăsta de vedere vechiul sistem era mai bun pentru mine măcar atunci îmi comandam ceva de 6,5 şi îl mâncam tot.

  1. Meniul zilei mă limita, nu ştiu cum mai  este acum dar pe atunci nu aveam la dispozişie 3 feluri de supă, 3 feluri doi etc, aveam un singur meniu stabilit de bucătar care invariabil cuprindea un fel care nu îmi plăcea.
  2. Localurile care aveau meniul zilei la un preţ decent, aveau restul mâncărurilor mai scumpe aşa că dacă nu îmi plăcea meniul plăteam mai mult pe ceva diferit decât într-un local fără meniu.
  3. Ăsta este un argument valabil şi al ora asta, meniul zilei nu e chiar aşa chilipir cum pare. De ciorbă nici nu mă mai iau cu 5 lei pot face o oală pentru 6 oameni cu atât mai mult cu cât mai întotdeauna carnea de prin ea apărea rar si sub formă dezosata, ceea ce putea însmena inclusiv că provine de pe bucăţi din alea inestetice care se găsesc la 3 lei kilogramul.

De felul doi, hm, şi azi am vorbit cu o amică încântată că îşi luase un piept de pui al grătar cu 5 lei, numai că ea nu îţi luase un piept de pui ci  o feliută iar la 5 lei suta de grame il cumpărăm practic la pret dublu. (eu şi Carrefourul meu, 650 de grame de piept dezosar 16 lei, cu os iese ceva mai ieftin ci mai multa munca) .

Nimic nu o împiedica să îţi ia pieptul ăla la grătar de acasă că har Domnului avea şi unde să îl mănânce şi  unde să îl încălzească, aşa cum nici pe mine nu mă împiedica nimic pe vremuri.

Mie una 4 motive îmi ajung să sar peste meniul zilei, voi mai puteţi căuta.

1620765_817515561598783_971755604_n

Plus ca e geu sa il digeri pe Cioran cu varza 😛

2 răspunsuri

  1. Mai sunt voci care spun ca meniul asta al zilei ar cam fi facut din lucrurile care incep sa se invecheasca prin restaurant si ingrediente de mai proasta calitate. Si eu pe vremea cand aveam un job traditional devenisem fan al mancatului in oras – la 2 pasi de locul de munca era un fel de „impinge tava” cu mancare foarte buna si relativ ieftina. Rezultat: eu am devenit o mingiuta rotunda si pufoasa. Pana la urma, am inceput sa-mi iau pachet la mine si am iesit mult mai ieftin si mancam mult mai putin haotic. E drept, mi se mai facea pofta de cate-o prajeala ce-o mancau colegii, dar treci repede peste :))

    1. LA efectele asupra siluetei nici nu m-am mai gandit, uite inca un motiv

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

