Traim sa economisim?

Şi am primit un comentariu care m-a făcut să mă gândesc „Si in ce ne transformam? Stam in casa, nu mancam in oras, nu ne cumpar am un covrig? Traim doar ca sa facem economie?”

Să fie aşa? Eu cred că nu. Stilul ăsta mai simplu de viaţă nu este o pedeapsă. Este semnul că a venit timpul să începem să ne întoarcem în noi şi spre noi.

În fond ce vrem fiecare dintre noi în viaţă? Să fim fericiţi. Banii te pot ajuta să cumperi unelte ajutătoare dar nu îţi pot cumpăra fericirea, asta este treaba ta, să o cauţi, să o găseşti, să o apreciezi.

În primul rând care este problema dacă stăm în casă? Mie îmi place în casă şi unde stau acum, unde ne strângem la poveşti în bucătărie şi în casa cea nouă unde cred că ne vom strânge în sufragerie pentru că e mai mult loc.

Am multe lucruri de făcut  acasă, lucruri care îmi plac. Am de citit , de gătit, de văzut filme, de făcut mişcare, de croşetat, de tricotat, de povestit, de scris, de ……şi cred că aş putea să completez lista şi astea sunt lucruri pe care le pot face eu singură şi încă bucurându-mă, dar când mai adaug şi nişte prieteni.

De ce să mâncăm în oraş? Avem mai multă încredere în bucătarul restaurantului decât noi? Sunt situaţii în care trebuie să mănânci şi în oraş dar să fie asta bucuria ta? Şi da, chiar nu văd de ce să dau 7 lei pe 150 de grame de piure de cartofi care nici nu se compară cu al meu.

Cred că înainte de a ne gândi să apucăm pe calea asta a simplităţii trebuie să en facem şi un examen serios de conştiinţă. Să ne întrebăm cine suntem noi, ce ne defineşte, ce ne bucură. Şi o să vedem că de fapt ne plac lucrurile din spatele celor care costă. Nu atât barul în care mergem ci prietenii cu care ne întâlnim acolo şi cu care ne-am putea întâlni şi acasă. Ne bucură compania lor, poveştile pe care le împărţim, relaxarea pe care o zi la spa ne-o aduce, silueta promisă de abonamentul la sală. Dacă am privi în spatele aparenţelor, dacă am învăţa cine suntem nu am mai privi frugralitatea ca pe o povară ci ca pe un alt fel de viaţă, care elimină ce nu ne este necesar.

662c85daad44a216a962ba1a53122967

10 răspunsuri

  1. …cât de bine zici! Azi am realizat că mie nu mi-a ajuns ziua de azi, acasă, în casă, că am vopsit, citit, scris, discutat, că am gătit supă de roşii şi limbă de vită şi fasole verde cu usturoi, că am băut un pahar de frizzante şi mi s-a părut că am avut cârciuma la mine acasă. Că am nişte discutii faine cu sotul meu, care pune nişte cărămizi …acolo unde cărţile cu anumite subiecte nu au ajuns în mâinile mele şi că abia aştept o nouă zi de stat acasă…

    1. La mine a fost zi de facut paine si gradinarit, am respectat traditiile cu mici si bere si cred ca am dat 20 de lei pentru 3 oameni toata ziua, cam atat ne costa un rand de beri un oras si nu cred ca ne distram la fel de mult 🙂

  2. Traitul ca sa faci economie are si el rolul lui pentru cei care il inteleg. Principalul motiv pentru care eu fac economii este ca vreau, cat mai repede (si aici e vorba de cel putin 20 de ani, totusi) sa ajungs a fiu independent financiar. Sa nu mai fie nevoie sa muncesc zilnic si sa pot sa ma bucur de viata. N-o sa o tin numai prin carciumi atunci, fiindca nu asta imi doresc de la viata, dar nici n-o sa mai stau 8 ore pe zi la munca 🙂 E bine sa economisesti pentru a avea un fond de rezerva, pentru zile negre. E bine sa economisesti pentru copilul/copiii tai si e bine sa economisesti pentru sanatatea ta.

  3. O afirmatie de genul a fost unul dintre motivele pentru care am deschis blogul Economisim… A trecut ceva timp de atunci… Imi dau seama ca majoritatea oamenilor gandesc in continuare la fel, dar ma bucur ca am reusit sa conving o mica parte ca nu e in totalitate asa.

    Eu de exemplu ies in oras (e drept ca de cele mai multe ori ma multumesc cu o cafea, dar nu ezit sa comand mancare daca am chef- din ce in ce mai rar si asta nu pentru ca imi impun) si nu am niciodata senzatia ca ma sacrific. Fac uneori cadouri costisitoare, mai ales copiilor din jurul meu, pentru ca imi face mare placere sa daruiesc. Imi cumpar haine scumpe atunci cand o fac (e drept ca o fac doar la reducere si ca acest lucru se intampla rar). Imi cumpar carti. Merg in concedii. Din cand in cand, punem toti banii la bataie. NU economisim nimic pentru o luna, poate doua… Si realizam cand tragem linie ca de fapt lunile acelea nu ne-au adus nimic in plus, nu am fost mai fericiti, nu ne-am simtit mai putin stresati, nu am facut ceva deosebit…

    Esenta cred ca este in a te educa in asa fel incat sa te bucuri cu adevarat de un stil de viata ce pare unora restrictiv, dar pentru tine nu este.

    Ai nevoie pentru a ajunge in punctul acesta de ceva timp in care sa simti ca te sacrifici ca sa spun asa – de fapt atunci te disciplinezi – poate cateva luni, poate un an… Pe urma intra totul in normal.

    1. Trebuie sa fii tu in pace cu tine insati, altfel lucrurile alea pe care le cumperi fara sa ai nevoie iti dau sentimentul ca te completeaza.
      Nici eu nu am de gand sa intru in regim de apa si paine, sunt lucruri la care nu as renunta cum ar fi vacantele, chiar am simtit ca merita sa dau banii pentru a ma plimba prin forul roman.
      Imi cumpar carti dar nu pierd nimic daca stept sa le iau la 20% din pret, paltonul cumparat in martie la 45% nu se va deosebi cu nimic de cel luat in octombrie la pret intreg, ca doar il porti 3/ 4 ani.
      Sunt lucruri care ma lasa rece cum ar fi iesitul in oras unde in 15 minute incep sa plang de la fum. E drept poate eu mi-am facut norma au fost ani intregi in care am mancat la restaurant macar o data pe zi, deja treaba asta nu-mi mai spune nimic

  4. Piureul da e mi prost, dar sunt si specialitati pe care nu le putem realiza acasa, un bucatar profesionist nu castiga bani degeaba… Si din cand in cand eu cred ca a ne oferi o mancare deosebita poate fi un moment frumos. Nu zic sa mergem zilnic sa mancam prostii (vai a fost o vreme cand asa faceam, era boom si…mi se parea asa de firesc). Cat despre libertate a economisi pentru mine inseamna a nu mai cumpara gunoaie si lucruri de trebuinta ci lucruri care sa-ti aduca bucurie (sa investesti in tine si in cei pe care-i iubesti, sa poti si sa ajuti putin), sa-ti cumperi o ceasca de potelan incredibil de scumpa care sa-ti bucure diminetile mai degraba decat un set:D, sa nu-ti iei doi saci de carpe, dar sa mergi intr-o vacanta…Fain articolul, m-ai facut sa ma gandesc:d

    1. Imi aduc aminte ca acum un an cred, la unul din restaurantele care imi placeau or angajat unul din fostii concurenti la Masterchef, nu ai idee cum au sarit preturile in aer. Sunt mancaruri care lor le ies mai bine, cu care noi acasa nu e cazul sa ne complicam pentru ca am putea pierde si ingredientele dar sunt si exagerari. Bine ai venit si pe aici 🙂

  5. Intotdeauna cand ma gandesc la economie, ma gandesc si la a darui cuiva din ceea ce tu ai, iar acea persoana duce lipsa. Un intelept evreu scria „arunca-ti painea pe ape si dupa multa vreme o vei gasi iarasi”. Niciodata nu saracesti atunci cand daruiesti, mai degraba te simti implinit, realizezi ca ceea ce ti-a ramas este indestulator, iar bucuria este pe masura. Imi plac articolele despre economie.

    1. Ma bucur ca iti plac articolele, pentru mine asta e un domeniu nou dar om vedea unde ajungem 🙂

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

