Ce conteaza produsul sau denumirea?

Zilele astea am tot văzut scandalul reducerilor de la farmaciile Catena, sincer nu am stat prea mult sa vad daca e sau nu un scandal, din cate am priceput pe bonul fiscal apareau si brosuri publicitare evaluate la 5 lei si apoi reduse 100% ca atare cand priveai bonul vedeai ca ai reducere de cel putin 5 lei, cand te uitai mai bine vedeai ca aia nu e de fapt o reducere.

Dar nu despre farmaciile astea vreau să vorbesc ci despre medicamente, unele medicamente , sau poate toate, că nu am cunoştinte de farmacie  există pe piaţă în două versiuni, aia pe care o cumperi cu credit şi aia pe care o cumperi cu banii jos.

Ca să înţelegeţi ce am în cap există exemplul medicamentelor de răceală şi gripă.

Nurofen  conţine ibuprofen 200 mg şi clorhidrat de pesudoefedrină 30 de mg. Ibusinus conţine ibuprofen 200 mg şi clorhidrat de pesudoefedrină 30 de mg . În vreme ce varianta Ibusinus nu se administrează copiilor sub 15 ani, Nurofenul cu fix aceeaşi conţinut poate fi administrat de la 12 ani în sus.

Diferenţa dintre ele? Nurofenul costă 16 lei iar Ibusinus 9 lei. Daca eşti ghinionist e posibil ca Nurofenul sa te coste dublul Ibusinusului pentru aceeaşi compoziţie, gramaj şi efect.

Câştigător la categoria Prea scump pentru ce ştiu să fac este Modafenul cu aceeaşi compoziţie şi un preţ vioi de 22 de lei.

Cam aceeaşi este ideea şi în cazul pulberilor pentru răceală.

Într-un plic de Coldrex HotRem Lemon veţi găsi 750 mg paracetamol, 60 mg de acid ascorbic şi 10 mg clorhidrat de fenilefrină (decongestionant nazal), o cutie de 5 pliguri a 5 g pulbere costă 20 de lei.

Într-un plic de Faringo Hot Drink  veţi găsi 500 mg paracetamol, 4 mg de maleat de clorfeniramină, 200 mg de acid ascorbic, o cutie cu 8 plicuri costă 10 lei.

Poate veţi spune că gramajele diferă, da, dar pentru jumătate din preţul Coldrexului  cutia de Faringo Drink vă cumpără 250 de mg de paracetamol , 1300 mg de acid ascorbic în plus. Iar  în mare efectele sunt absolut aceleaşi. Ba chiar administrarea este  mai sănătoasă în cazul dozei mai mici de paracetamol de vreme ce pastila standard a medicamentului are 500 mg.

În egală măsură vă puteţi cumpăra o cutie de Paracetamol 20 comprimate /500 mg cu 5,25 lei, una de Vitamina C tot 20 comprimate/ 180 mg la 6,60 lei şi una de Clorfeniramin aceleaşi 20 de comprimate/ 4 mg cu 2,31 lei.

Cum e puţin probabil să aveţi nevoie de câte  20 comprimate din toate astea in loc sa daţi 15 lei pe toate puteţi cumpăra numai 10 pastile din fiecare şi cu 7,5 lei aţi obţinut acelaţi rezultat care vă poate costa 22 de lei la un produs intens mediatizat.

Data viitoare când intraţi într-o farmacie citiţi cu atenţie ce vi se oferă iar când reclamele la tv încep să povestească despre prafurile minune care te vindecă instant căutaţi programul următor, de multe ori medicamentele ne dau numai impresia că am luat măsuri să ne fie mai bine, iar reclamele lor întotdeauna speculează sentimentul ăsta.

 

 

3 răspunsuri

  1. …bărbatul meu m-a pus să notez.I-am răspuns că te am la…îndemână!

  2. […] dă greş mă orientez rapid spre o farmacie şi mă uit bine la eticheta medicamentelor, aşa cum am explicat aici, ca să nu dau bani în plus […]

  3. […] scris despre asta aici şi ca alt exemplu Movalis-ul Compozitie 20 tablete a 7,5 mg sau 15 mg meloxicam, pret 14,6 lei, […]

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

