Stabileste-ti scopurile

Cred că toate blogurile de finante personale pe care le-am citit, şi am citit câteva la viaţa mea spun să îţi fixezi obiectivele pe termen scurt, mediu şi lung şi apoi să te ţii de ele cu unghiile şi dinţii.

Dacă vi se pare greu să stabiliţi ce vă doriţi urmaţi exemplul meu că e ultrasimplu, te uiţi în jur descoperi că ai parte de un venit lunar variabil care în teorie poate fi oricât de mare şi în practică oricât de mic, te mai uiţi o dată şi descoperi că ai de plătit un credit de 46 000 de Euro fără să punem la socoteală dobânda şi că dacă tot ţi-ai luat casă trebuie să aduci în ea un minim de mobilă şi lucruri utile, pentru care nici nu te mai oboseşti să îţi calculezi un buget că n-ar rost.

După analiza asta atentă planul general sună aşa:

Pe termen scurt să faci casa locuibilă şi să trăieşti în ea

Pe termen mediu să achiţi creditul în vreo 10 ani şi nu în 30 cât scrie în acte

Pe termen lung, peste 15 ani să fii independent financiar, adică să nu mai munceşti pentru că trebuie şi ci pentru că vrei, dacă vrei.

Restul sunt detalii pe care o să le stabilim de-a lungul drumului.

2 răspunsuri

  1. pt independenta financiara, ai ceva idei/pasi respectati?

    1. M-am ales cu niste idei bune si de pe bloguri si de prin carti, vreo trei ani planul asta e in asteptare pentru ca banii imi vor folosi mai mult daca platesc anticipat creditul, cand rata va deveni mai mica astfel incat sa platesc mai mult din credit decat dobanzi, am in plan ceva investitii. Teoretic asta se va intampla in 2019 cand poate vom trece la euro, poate nu, ca atare va trebui sa ma adaptez destul de mult la momentul cu pricina.
      Pe moment am pastrat numai plata pentru pensia suplimentara din capitolul asta.

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

