Eu tac, tu taci, el tace…ba, Eu nu mai tac

Sunt multe lucruri care mă fascinează pe lumea asta, aş putea să stau zile întregi uitându-mă la o pisică şi încercând să îi preiau principiile, de fapt principiul că are numai unul :  să faci doar ce îţi place.

Printre lucrurile astea se numără şi un paradox al românilor, la tăţi ni-i greu dar rar facem ceva în sensul ăsta şi nu mă refer la treburi grave cum ar fi a doua slujbă că e ca şi cum aş înjura în faţă, mă refer la lucruri minim invazive în timpul liber cum ar fi să citim nişte lucruri care să ne dea o mână de ajutor.

Mă uitam azi pe peretele de Facebook distribuim şi dăm cu Like-ul în tot soiul de postări, cea mai mare parte începând cu „Şoc şi groază”, pierdem timp şi energie înjurându-ne mai mult sau mai puţin delicat în probleme vag neinteresante cum ar fi căsnicia Biancăi Drăguşanu dar nu văd unul care să spună „Eu am pus deoparte azi 10 lei făcând asta”.

Finanţele noastre sunt tabu şi ne străduim să expunem aparenţa unui trai pe picior mare, nu zice nimeni să postezi vreo declaraţie de impunere fiscală dar un articol care te-a ajutat, o idee, un sfat ar prinde bine.

Am căutat pe Google după metode de economisire, pe limba română îmi apar câteva ziare şi cam aceleaşi idei reluate la infinit. Pe engleză e o industrie, sunt sute de articole cu metode, sunt comentarii în care cititorii spun ce au încercat, ce merge, ce nu merită efortul, e un interes pentru treaba asta.

Nu îmi dau seama dacă ei s-au trezit un pic mai devreme şi au reuşit să se mobilizeze în diferenţa asta de timp sau ştim şi noi destul de bine cum stăm numai că am ales să procedăm mioritic şi să privim cum ne scufundăm sub rate şi cheltuilei pe care nu ni le permitem  în timp ce stăm de vorbă cu oaia.

Ce ne împiedică să recunoaştem că nu stăm pe roze şi să găsim soluţii în grup că deh 2 capete văd mai bine ca unul şi 10 mai bine ca două? E chiar aşa important pentru noi să ştie vecinii că ne-am uitat mănuşile pe pian şi să înghiţim un pumn de pastile pentru stres şi stomac în timp ce încercăm să plătim nenorocitul ăla de pian? Ne cad gradele dacă povestim despre crema aia ieftină care nu îndepărtează ridurile ca omoloaga ei cu caviar( sau ca operaţiile despre care reclama nu vorbeşte)  dar hidratează bine ? Or să ne dea afară din cartier dacă citesc despre cum ne-am luat noi perdele de la second? Nu ne mai primesc în birou dacă venim cu prânzul în punga de acasă?

Şi nu se termină aici, nu e numai lipsa interesului în căutarea unei soluţii, dar să te ferească Dumnezeu să faci o sugestie de genul „hai să nu ne mai bem zilnic cafeaua în oraş”. Te vei trezi gata să fii lapidat de amici pe principiul că o viaţă ai şi nici de aia nu te bucuri.Când faci  nişte calcule cafeaua aia care pare o nimica toată însumează rata unei luni de credit la casă, dacă mai adaug încă vreo două cheltuieli din seria „Să ne răsfăţăm că merităm” probabil ajungi la 4 sau 5 rate de casă. Şi atunci nu mă pot opri să  mă întreb ce contează mai mult părerea celorlaţi sau stabilitatea mea financiară şi emoţională?

3e58e13ff94a4adf2ef0037e33021294

Lasă un răspuns

Mânăstirea Orlat

Toate câte cereți, rugându-vă, să credeți că le-ați primit și le veți avea.

imi iubesc orasul meu

Blog despre importanta fiecarui leu

arakelian

lumea mea, si-a altora.

Povesti dintr-o casuta mica

Blog despre importanta fiecarui leu

Dulce Casă

Blog despre importanta fiecarui leu

Luxul Simplitatii

despre frugalitate, consum responsabil si evitarea risipei

Despre oameni si carti

Blog despre importanta fiecarui leu

Socotim pentru tine

Blog despre importanta fiecarui leu

la casa noua

Blog despre importanta fiecarui leu

Mademoiselle au chapeau rouge

Blog despre importanta fiecarui leu

Oglinda lui Erised

Blog despre importanta fiecarui leu

